وزارت دفاع: عملیات تصفیوی در جاغوری و مالستان به خوبی پیش می‌رود

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور اعلام کرد که عملیات تصفیوی به منظور سرکوب مخالفان مسلح دولت در ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی آغاز شده است.

سید غفور احمد جاوید، سخن‌گوی وزارت دفاع امروز شنبه (26 عقرب) در نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت: «در ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی عملیات به خوبی پیش می‌رود. در جاغوری نیروهای ما در حالت پیشرفت هستند.»

آقای جاوید افزود که جنرال شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش کشور رهبری عملیات در ولسوالی جاغوری را بر دوش دارد.

به گفته‌ی او، تاکنون قریه‌های لومان، زیرک، حوتقول و پاتو از جود جنگجویان طالب پاکسازی شده است.

این در حالی است که صبح امروز دفتر مطبوعاتی والی غزنی نیز از آغاز عملیات تصفیوی در ولسوالی جاغوری خبر داده بود.

در اعلامیه‌ی این دفتر آمده بود که این عملیات صبح امروز شنبه در مناطق مرزی ولسوالی جاغوری با ولسوالی گیلان و ولایت زابل آغاز شده است.

سخن‌گوی وزارت دفاع در مورد جنگ در ولایت فراه نیز گفت که فرمانده قول اردوی 207 ظفر برای بررسی همه‌جانبه‌ی وضعیت امنیتی به ولایت فراه رفته است که پس از ارزیابی‌های او، عملیات گسترده در این ولایت نیز راه‌اندازی خواهد شد.

آقای جاوید در این نشست خبری همچنان گفت که در چند روز گذشته در عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی‌های خوگیانی، نازیان و اچین ولایت ننگرهار 50 جنگجوی داعش کشته شده‌اند.

او تأکید کرد که تا زمان برقراری صلح در کشور، نیروهای امنیتی و دفاعی به عملیات‌های گسترده‌ی تصفیوی و تهاجمی شان ادامه می‌دهند.