پس از شکست طالبان، رییس ستاد ارتش به مالستان رفت

اطلاعات روز: جنرال شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش کشور امروز دوشنبه (28 عقرب) از ولسوالی جاغوری به ولسوالی مالستان ولایت غزنی رفته است.

آقای یفتلی در چند روز اخیر مصروف رهبری عملیات تصفیوی در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی بود.

او در حالی به ولسوالی مالستان رفته است که صبح امروز دفتر مطبوعاتی والی غزنی از پاکسازی کامل ولسوالی‌های مالستان و جاغوری از وجود جنگجویان طالبان مسلح خبر داده بود.

از سویی هم، فرماندهی پولیس غزنی گفته شده است که در جریان درگیری نیروهای امنیتی با جنگجویان طالبان و حملات هوایی، 31 نفر از جنگجویان طالب کشته و 15 نفر دیگر شان زخمی شده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی اما گفته است که در جریان عملیات و درگیری‌های اخیر در ولسوالی مالستان بیش از 100 جنگجوی طالب کشته و زخمی شده‌اند.

تاکنون رقم تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی که در جنگ مالستان شرکت داشتند، روشن نیست.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی گفته شده است که در این عملیات در حدود 20 نفر از نیروهای امنیتی نیز کشته و زخمی شده‌اند اما پولیس غزنی می‌گوید که در این جنگ به نیروهای امنیتی آسیب نرسیده است.

در همین حال، یک منبع محلی در ولسوالی مالستان کشته شدن دست‌کم شش سرباز نیروهای دولتی در جریان درگیری‌های اخیر در این ولسوالی را تأیید کرد.

این منبع به روزنامه اطلاعات روز گفت که دو نفر از افراد ملکی نیز از سوی طالبان در این ولسوالی کشته شده‌اند.

این در حالی است که در 18 عقرب طالبان بر ولسوالی مالستان حمله کرده و تا نزدیکی ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس این ولسوالی پیش رفتند.

پس از آن که نگرانی‌ها از سقوط این ولسوالی به دست طالبان افزایش یافت، حکومت چندین گروه از نیروهای کماندو، ارتش و پولیس را از کابل، بامیان و مرکز ولایت غزنی به ولسوالی مالستان فرستاد.

پس از یک هفته درگیری، یکشنبه شب (27 عقرب) طالبان بدون درگیری ولسوالی مالستان را ترک کردند.یک هفته جنگ صدها خانواده را از ولسوالی مالستان به کابل، بامیان و مرکز ولایت غزنی بی‌جا کرده است.