گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی: تلاش‌های صلح سبب کاهش در تلفات غیرنظامیان شده است

اطلاعات روز: گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی اعلام کرده است که تسریع تلاش‌ها برای رسیدن به صلح سبب شده است تا تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی جنگ و درگیری‌ها در کشور در ماه نوامبر سال جاری کاهش یابد.

در گزارش این نهاد که امروز یکشنبه (یازدهم قوس) منتشر شده، آمده است که به دنبال تسریع تلاش‌ها برای رسیدن به صلح در کشور، تلفات غیرنظامیان در ماه گذشته میلادی در مقایسه به ماه «اکتوبر» حدود 50 درصد کاهش یافته است.

در این گزارش گفته شده است که در ماه نوامبر سال جاری میلادی 213 غیرنظامی در کشور کشته و 212 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند در حالی که در ماه اکتوبر تنها 273 غیرنظامی در نتیجه‌ی جنگ و درگیری‌ها کشته و 550 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌بودند.

بر اساس این گزارش، بیشترین تلفات غیرنظامیان در ماه نوامبر در حملات انتحاری در کابل و حملات هوایی نیروهای خارجی در ولایت هلمند به ثبت رسیده است.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی در این گزارش خود گفته است که تنها در حمله‌ی انتحاری بر مراسم میلاد پیامبر اسلام در کابل 150 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

در حملات هوایی در ولسوالی‌های گرمسیر و نادعلی ولایت هلمند نیز 34 غیرنظامی کشته و 25 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

در گزارش تأکید شده که با رسیدن زمستان و تلاش‌ها برای رسیدن به صلح؛ جنگ،‌ انفجارها و کشتن غیرنظامیان نسبت به گذشته کاهش یافته است.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی از طرف‌های درگیر در جنگ خواسته است تا از هدف قراردادن مراسم مذهبی خودداری کنند.

از نیروهای مأموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان نیز خواسته شده تا به کشتار غیرنظامیان در جریان عملیات شبانه و حملات هوایی پایان دهند.