MOI

وزارت داخله: در یک هفته چند فرمانده مهم طالبان در فراه کشته شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که در یک هفته‌ی گذشته 57 جنگجوی طالب به شمول چندین فرمانده مهم این گروه در ولایت فراه کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز چهارشنبه (چهاردهم قوس) منتشر شده، آمده است که نیروهای امنیتی و دفاعی در یک هفته‌ی گذشته در نقاط ناامن ولایت فراه عملیات راه‌اندازی کردند که در نتیجه 57 جنگجوی طالبان به شمول چندین فرمانده این گروه کشته شده‌اند.

در اعلامیه گفته شده است که در جریان این عملیات شماری از مناطق ناامن نیز از وجود گروه‌های تروریستی تصفیه شده است.

همچنان در جریان این عملیات‌ها، مقداری سلاح و مهمات و 13 حلقه ماین مختلف‌النوع از سوی نیروهای امنیتی کشف و از بین برده شده است.

وزارت داخله در عین حال اعلام کرده است که نیروهای پولیس ملی در یک هفته‌ی گذشته 45 نفر را در پیوند به جرایم مختلف بازداشت کرده‌اند.

افزون بر این، نیروهای پولیس ملی روز گذشته سه نفر را در پیوند به سازماندهی حملات هراس‌افگنانه در شهر فراه بازداشت کرده‌اند.

این در حالی است که ولایت فراه در ماه‌های اخیر شاهد ناامنی‌های گسترده بوده است.

پس از آن که ملا عبدالمنان، والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت هلمند در یک حمله‌ی هوایی نیروهای حمایت قاطع در ولسوالی نوزاد هلمند کشته شد، وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که ملا عبدالمنان افزون بر ولایت هلمند، در ناامنی‌های چند ولایت دیگر از جمله ولایت فراه نیز دست داشته است.