حمله‌ی تهاجمی طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی پاتوی دایکندی؛ چهار سرباز پولیس زخمی شدند

اطلاعات روز: منابع امنیتی در ولایت دایکندی می‌گویند که در نتیجه‌ی حملات تهاجمی گروه طالبان بر روستای تمزان ولسوالی پاتوی این ولایت چهار نفر از نیروهای قطعه خاص پولیس زخمی شده‌اند.

غلام سخی غفوری، فرمانده پولیس ولایت دایکندی صبح امروز یک‌شنبه (25 قوس) به روزنامه اطلاعات روز گفت که حوالی ساعت یازده شب گذشته جنگجویان گروه طالبان از چند جهت بر پاسگا‌ه‌های امنیتی در روستای تمزان ولسوالی پاتو حمله کرده‌اند که در نتیجه چهار نفر از نیروهای قطعه خاص پولیس به گونه‌ی سطحی زخمی شده‌اند.

آقای غفوری گفت که در این درگیری به جنگجویان طالب نیز تلفات وارد شده اما آمار آن تاکنون مشخص نیست.

به گفته‌ی او، چند پاسگاه نیروهای امنیتی نیز در جریان این درگیری آسیب دیده است.

فرمانده پولیس دایکندی افزود که از ساعت شش صبح امروز به این طرف وضعیت در کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

آقای غفوری همچنان علاوه کرد که از تلفات غیرنظامیان به دلیل کار نکردن شبکه‌های مخابراتی در ساحه‌ی درگیری معلومات دقیق در دست ندارد.

در همین حال، علی‌اکبر ناطقی،‌ سخن‌گوی والی دایکندی نیز گفت که در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان گروه طالبان سه پاسگاه امنیتی سقوط کرده بود اما در حال حاضر این پاسگاه‌ها از نزد طالبان پس گرفته شده است.

دایکندی از جمله ولایت‌های امن کشور به شمار می‌رود که اخیرا دو ولسوالی پاتو و کجران این ولایت به دلیل هم‌مرز بودن با ولایت‌های ارزگان و هلمند هر از گاهی مورد حملات تهاجمی طالبان قرار می‌گیرد.