GGMIC

والی غزنی: وضعیت امنیتی در غزنی بهبود یافته است

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی والی غزنی اعلام کرده است که وضعیت امنیتی در این ولایت بهبود یافته است و مراکز ولسوالی‌هایی که پیش از این به دلیل ناامنی به مرکز غزنی منتقل شده بود، دوباره فعال خواهد شد.

در اعلامیه‌ی این دفتر که امروز یک‌شنبه(25 قوس) منتشر شده، آمده است: «وضعیت امنیتی در مرکز و ولسوالی‌های ولایت غزنی، دراین اواخر به اثر سعی و تلاش نیروهای مشترک قطعات خاص، هوایی و پیاده‌ی افغان و حمایت قوای ائتلاف بهبود یافته است.»

در اعلامیه گفته شده است که وضعیت امنیتی در مرکز و ولسوالی‌های غزنی در حالی بهبود یافته است که در این اواخر نیروهای امنیتی کشور با تهدیدات بلند امنیتی رو‌به‌رو بوده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی به نقل از وحیدالله کلیم‌زی،‌ والی این ولایت گفته است که نیروهای امنیتی افغان در سه ماه گذشته و اجرای 33 عملیات هوایی و کماندویی تنها در ماه جاری خورشیدی بیش از 300 مخالف مسلح دولت به شمول 43 شهروند پاکستان کشته و زخمی کرده‌اند.

آقای کلیم‌زی همچنان گفته است که در جریان این مدت 26 مخالف مسلح دولت دیگر بازداشت شده‌اند.

والی غزنی در عین حال گفته است: «عملیات وسیع به منظور باز پس‌گیری ولسوالی‌های که تحت تسلط مخالفین قرار دارند و فعال‌سازی دوباره‌ی مراکز اصلی  برخی ولسوالی‌ها که چندین سال قبل به علت تهدیدات امنیتی و مشکلات در اکمالات آن ولسوالی‌ها به مکان‌های دیگری انتقال شده بودند راه اندازی خواهد شد.»

گفتنی است که ولسوالی ناوه‌ی غزنی حدود 13 سال پیش، ولسوالی‌های اجرستان و خواجه‌عمری نیز چند ماه پیش در جریان حمله‌ی تهاجمی طالبان بر مرکز غزنی به دست این گروه سقوط کرده بود.

همچنان مراکز ولسوالی‌های زنخان،‌ رشیدان،‌ واغظ،‌ خوگیانی و اندر در جریان شش سال گذشته به دلیل کمبود نیروهای امنیتی،‌ وجود تهدیدات بلند امنیتی و مشکلات در زمنیه‌ی اکمالات از مراکز اصلی‌شان انتقال داده شده بود.