راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی از دو هفته به این طرف بسته است

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت غزنی می‌گوید که راه‌های مواصلاتی که دو ولسوالی‌ جاغوری و مالستان این ولایت را به مرکز شهر غزنی وصل می‌کند، از دو هفته به این طرف به روی مسافران مسدود است.

عارف نوری،‌ سخن‌گوی والی غزنی امروز شنبه (اول جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان مسلح از دو هفته به این طرف هر از گاهی در نقاط مختلف راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های مالستان و جاغوری باعث آزار و اذیت مسافران می‌شود.

آقای نوری گفت که تهدیدات امنیتی وجود دارد و تاکنون هیچ اقدامی از سوی حکومت محلی برای سرکوب مخالفان مسلح صورت نگرفته است.

او گفت: «ما نیروهای امنیتی و تشکیلات کافی که بتوانند این مسیر را تأمین امنیت کنند، در اختیار نداریم. ما با کمبود تشکیلات مواجه هستیم، تعداد نیروهایی که داشتیم در سرحدات جاغوری و دیگر قسمت‌ها جابه‌جا هستند.»

سخن‌گوی والی غزنی همچنان افزود در کنار آن که تشکیلات ولایت غزنی ناکافی است،‌ در کنار آن در تشکیلات منظور شده‌ی ارتش و پولیس در این ولایت نیز کاهش 45 درصدی وجود دارد.

آقای نوری گفت: «در تشکیلات منظور شده‌ی ارتش و پولیس در این ولایت 45 درصد کاهش وجود دارد زیرا افرادی که در این بست‌ها کار می‌کردند یا در جریان جنگ کشته و زخمی شده‌اند و یا هم از وظایف شان فرار کرده‌اند اما به‌جای آنان تاکنون هیچ کسی جذب نشده است.»