ابراهیمی: مجلس در هشت سال گذشته دست‌آوردهای خوبی در عرصه‌ی قانون‌گذاری داشته است

اطلاعات روز: عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان افغانستان امروز شنبه (29 جدی) با اعلام پایان کاری دوره‌ی هشت ساله‌ی این مجلس گفت که مجلس نمایندگان در این دوره‌ی کاری دست‌آوردهای خوبی در عرصه‌ی قانون‌گذاری و نمایندگی از مردم داشته است.

آقای ابراهیمی در نشست عمومی مجلس نمایندگان گفت که دوره‌ی کاری هشت ساله‌ی مجلس در حالی سپری شده است که افغانستان با چالش‌های زیادی از جمله چالش در انتخابات ریاست‌جمهوری 1393 خورشیدی، چالش انتخابات پارلمانی سال جاری،‌ اوضاع بد امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روبه‌رو بود.

او افزود که مجلس نمایندگان با وجود این همه چالش‌ها، با پایداری وظایف خود را انجام داده است.

رییس مجلس نمایندگان علاوه کرد که این مجلس در دور شانزدهم با بی‌مهری و کاهش همکاری‌های حکومت مواجه بود و کمتر به فیصله‌های آن توجه می‌شد.

آقای ابراهیمی همچنان گفت که نامزد وزرا خلاف قانون به شکل سرپرست به کار خود ادامه دادند و تشکیلات اساسی دولت به‌منظور تصویب به شورای ملی فرستاده نشد.

اوگفت: «ما در حالی تعطیلات زمستانی شورای ملی را آغاز می‌کنیم که اعلام نهایی نتایج انتخابات مجلس در راه است و با اعلان نتایج انتخابات، دوره‌ی کاری شانزدهم  مجلس نمایندگان نیز به پایان خواهد رسید.»

گزارش دوره‌ی کاری هشت ساله‌ی مجلس

در همین حال، میردادخان نجرابی، منشی مجلس نمایندگان گزارش دوره‌ی کاری هشت ساله‌ی مجلس را در نشست امروز این مجلس ارایه کرد.

بر اساس معلومات این گزارش، مجلس نمایندگان در چهارونیم ماه گذشته، 47 جلسه عمومی به شمول 4 جلسه‌ی استیضاحیه، 8 جلسه‌ی استجوابیه، 4 جلسه‌ی استماعیه و 32 جلسه‌ی عادی برگزار کرده است.

در این جلسه‌ها، 17 مصوبه، یک قانون و دو فرمان تقنینی و 9 سند بین المللی صادر، تصویب و تایید شده است.

آقای نجرابی گفت که مجلس نمایندگان در 8 سال گذشته کاری خود، 598 جلسه‌ی عادی، 26 جلسه‌ی استیضاحیه، 144 جلسه‌ی استجوابیه، 71 جلسه‌ی استماعیه، 32 جلسه‌ی فوق العاده، 24 جلسه‌ی احتجاجیه و 9 جلسه‌ی سری برگزار کرده است.

به گفته او، 193 طرح قانون و 142 سند بین المللی در 8 سال کاری مجلس تصویب و تایید شده است.