دفتر مطبوعاتی والی غزنی: 38 نفر در یک عملیات شبانه از زندان طالبان آزاد شده‌اند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که 38 نفر در نتیجه‌ی عملیات شبانه‌ی نیروهای ویژه ارتش از یک زندان طالبان در ولسوالی آب‌بند این ولایت آزاد شده‌اند.

عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی صبح امروز (دوشنبه، 8 دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد شب گذشته در نتیجه‌ی عملیات نیروهای ویژه ارتش بر یک مرکز مهم نظامی طالبان در روستای «سپین کلی» ولسوالی آب‌بند از زندان این گروه آزاد شده‌اند.

آقای نوری گفت که تعدادی از این افراد آزاد شده نیروهای امنیتی هستند که در زمان‌های مختلف از سوی طالبان در شاهراه‌ نمبر یک کابل-قندهار اسیر شده بودند و باقی افراد غیرنظامیان هستند.

او افزود که در جریان این عملیات پنج جنگجوی طالب به شمول یک فرمانده مهم این گروه از سوی نیروهای ویژه ارتش زنده بازداشت شده‌ و بیش از ده نفر دیگر شان کشته شده‌اند.

سخن‌گوی والی غزنی علاوه کرد که در میان کشته شدگان یک تعداد شهروندان پاکستانی که در یک کارخانه‌ی ماین‌سازی مصروف کار بودند، نیز شاملند.

آقای نوری در ادامه گفت که در جریان این عملیات به نیروهای ویژه ارتش و غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.

در همین حال وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که در جریان این عملیات دو باب زندان و سه ذخیره‌گاه مهمات طالبان نیز از بین برده شده است.