بیش از 80 نفر برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی به ریاست‌جمهوری معرفی شده‌اند

اطلاعات روز: ریاست‌جمهوری کشور اعلام کرد که 84 نفر از سوی احزاب سیاسی و نهادهای جامعه‌ مدنی مرتبط با انتخابات برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی به رییس‌جمهور معرفی شده‌اند.

هارون چخانسوری، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری امروز (شنبه، 4 حوت) در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت که فرصت هفت روزه‌ی معرفی نمایندگان احزاب و نهادهای جامعه مدنی جمعه شب به پایان رسیده است.

آقای چخانسوری گفت که احزاب سیاسی 69 نفر به شمول 9 زن و نهادهای جامعه مدنی مرتبط به انتخابات نیز 15 نفر به شمول 5 زن را برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی معرفی کرده‌اند.

به گفته‌ی او در سه روز آینده تمامی اسناد،‌ عضویت این افراد در احزاب سیاسی و این که مرتکب جرایم جنایی نشده باشند، بررسی شده و پس ازآن فهرست نهایی آماده خواهد شد.

سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گفت که پس از آماده شدن فهرست نهایی، 18 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به 14 نفر از این افراد رأی داده و هفت نفر را به‌حیث کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، پنج نفر را به‌حیث کمیشنران کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی و دو نفر دیگر را به‌حیث رییسان دبیرخانه‌ی دو کمیسیون انتخاب خواهند کرد.

این در حالی است که به دنبال توشیح قانون جدید انتخابات، اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی به تاریخ 23 دلو سال جاری از وظایف‌شان برکنار و یک روز پس ازآن از سوی دادستانی کل کشور ممنوع‌الخروج اعلام شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *