MOE

چاپ 1.9 میلیون جلد کتاب درسی مدارس دینی افغانستان به یک چاپ‌خانه‌ی داخلی واگذار شد

اطلاعات روز: وزارت معارف کشور امروز (یک‌شنبه، 5 حوت) قرارداد چاپ نزدیک به دو میلیون جلد کتاب درسی مدارس دینی را با یک چاپ‌خانه‌ی داخلی امضا کرد.

محمدمیرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف امروز هنگام امضای قرارداد چاپ 1.9 میلیون جلد کتاب درسی مدارسی دینی کشور با چاپ‌خانه‌ی «سرور سعادت» در کابل گفته است که این مقدار کتاب قرار است در جریان چهار ماه آینده با کیفیت عالی به چاپ رسیده و در زمان معین در دسترس دانش‌آموزان مدارس در کشور قرار خواهد گرفت.

بر اساس این قرارداد چاپ‌خانه‌ی «سرور سعادت» 1.9 میلیون کتاب درسی مدارس دینی را در بدل 171 میلیون و 700 هزار افغانی به چاپ خواهد رساند.

در همین حال رییس چاپ‌خانه‌ی «سرور سعادت» نیز گفته است که «در مطابقت به مفردات این قرارداد کتاب‌های یادشده را با کیفیت عالی و به وقت و زمان تعیین شده چاپ خواهد کرد».

این در حالی است که به تاریخ 18 جدی سال جاری نیز وزارت معارف قرارداد چاپ 12.2 میلیون جلد کتاب درسی صنوف ابتداییه به ارزش 382 میلیون و 183 هزار و 772 افغانی را با چاپ‌خانه‌ی داخلی «بهیر» امضا کرده بود.

گفتنی است که وزارت معارف از سال ۲۰۰۴ میلادی به این طرف در حدود ۲۲۹ میلیون جلد کتاب درسی را به چاپ رسانده اما هنوز هم این وزارت با مشکل کمبود کتاب رو‌به‌رو است.