تکت انتخاباتی صلح و اعتدال: اقدامات حکومت در مورد صلح تخریبی و ضد منافع ملی است

اطلاعات روز: تکت انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری محمدحنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی گفته است که موضع‌گیری‌های اخیر حکومت وحدت ملی در مورد پروسه‌ی صلح کشور، تخریبی و ضد منافع ملی و صلح پایدار می‌باشد.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی محمدحنیف اتمر که امروز (یکشنبه، ۲۶ حوت) منتشر شده، آمده است که اقای اتمر اظهارات اخیر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در مورد زلمی خلیل‌زاد را غیرمسوولانه خوانده است.

 او با نکوهش صحبت‌های محب گفته است که این اقدامات حکومت افغانستان ایجاد موانع برای رسیدن به یک صلح پایدار است و آن را خلاف روابط «نیک» افغانستان با امریکا و دیگر دوستان بین‌المللی افغانستان می‌داند.

در اعلامیه آمده است: «‎این تحرکات ضدصلح توسط حکومت در شرایطی صورت می‌گیرد که فاصله چندانی با پایان عمر حکومت کنونی نداریم؛ حکومتی که در فساد مالی و اداری غرق است، تدابیر علمی و اساسی امنیتی و سیاسی و اقتصادی ندارد و باید خود را برای تحویل قدرت سیاسی در اول ماه جوزای سال آینده آماده بسازد.»

دفتر مطبوعاتی مشاور پیشین امنیت ملی کشور همچنان گفته است که حکومت در این اواخر از  قوای مسلح کشور به صورت غیرمسوولانه در ضدیت با مردم استفاده می‌کند.

در اعلامیه از حکومت خواسته شده است که از استفاده‌ی قوای مسلح علیه مردم به مقاصد سیاسی و انتخاباتی، جدا خودداری کند.

به نقل از اعلامیه، حکومت افغانستان از نیروهای امنیتی کشور در ولایت‌های بلخ، فاریاب، غور و کابل علیه مردم افغانستان استفاده کرده‌اند.