ساختمان جدید وزارت دفاع شامل سربازخانه، پادگان‌های اضافی، سیستم فاضلاب و دستگاه تولید نیرواست

وزارت دفاع: هیأتی به‌منظور بررسی تلفات افراد ملکی به قندوز فرستاده شده است

اطلاعات روز: به دنبال نشر گزارش‌هایی مبنی بر تلفات افراد ملکی در شهر قندوز، وزارت دفاع ملی کشور امروز (یک‌شنبه، ۴ حمل) اعلام کرده است که هیأتی به‌منظور بررسی این رویداد به این ولایت فرستاده شده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است که در صورت ثابت‌شدن تلفات افراد ملکی از سوی نیروهای امنیتی کشور در روستای «تلوکه‌»‌ی شهر قندوز، عاملان آن را شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

وزارت دفاع ملی کشور گفته است که «گاهی نیروهای امنیتی کشور به گونه سهوی در جریان عملیات‌های‌شان، به افراد ملکی آسیب می‌زنند» که بیشتر ناشی از استفاده‌ی افراد ملکی توسط گروه‌های تروریستی به عنوان سپر انسانی می‌باشد.

این وزارت در حالی از فرستادن این هیأت به قندوز خبر داده است که شماری از مقام‌های محلی در این ولایت می‌گویند که در جریان عملیات هوایی نیروهای مأموریت قاطع و افغانستان روز شنبه (۳ حمل) دست‌کم ۱۴ فرد ملکی کشته شده‌اند.

امین‌الله آیدین، عضو شورای ولایتی قندوز به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که در میان کشته‌شدگان زنان و اطفال نیز شاملند.

در همین حال محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین نیز تلفات افراد ملکی در این رویداد را تأیید می‌کند، اما از رقم این تلفات، چیزی ارایه نکرد.

آقای رضایی گفت که این رویداد در جریان عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در شهر قندوز که برای دو روز برگزار شده بود، صورت گرفته است.

به گفته‌ی او، در نتیجه‌ی این عملیات نزدیک به ۸۰ تن از اعضای گروه طالبان به شمول هفت تن از فرماندهان این گروه کشته شده‌اند.

همچنان سخن‌گوی قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین گفت که چهار سرباز ارتش نیز در این رویداد کشته شده‌اند.