سه عضو کلیدی گروه طالبان در قندوز بازداشت شدند

اطلاعات روز: نیروهای ارتش در شمال کشور امروز (سه‌شنبه، ۶ حمل) اعلام کرده‌اند که سه عضو کلیدی گروه طالبان در شهر قندوز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به نشر رسیده، از دو تن از افراد بازداشت‌شده به نام‌های سیف‌الرحمان، به عنوان یکی از سرگروپ‌های طالبان و سیدخان، مسئول نظامی این گروه برای ولسوالی علی‌آباد این ولایت نام برده شده است. از فرد سوم بازداشت شده در این اعلامیه نام برده نشده است.

در اعلامیه گفته شده است که این افراد دیروز (دوشنبه، ۵ حمل) در مربوطات حوزه‌ی هفتم امنیتی شهر قندوز بازادشت شده‌ بوده‌اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین در اعلامیه‌اش افزوده است که اعضای بازادشت‌شده‌ی گروه طالبان، تمامی پلان‌های حملات تروریستی این گروه را در ولسوالی علی‌آباد و اطراف شهر قندوز سازماندهی می‌کرده‌اند.

از سویی، در این اعلامیه آمده است که در اثر حملات هوایی نیروهای امنیتی در مربوطات حوزه‌ی ششم این شهر، یکی از اعضای دیگر این گروه کشته شده‌اند.

 در همین حال، این قول اردو در یک اعلامیه‌ی دیگری نیز گفته است که چهار تن دیگر از اعضای طالبان در مربوطات ولسوالی اشکمش ولایت تخار در نتیجه‌ی یک درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان بازداشت شده‌اند.