عبدالله برای شرکت در «مجمع جهانی اقتصاد درباره‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا» به اردن رفت

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور امروز (شنبه، 17 حمل) برای شرکت در نشست‌های «مجمع جهانی اقتصاد درباره‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا» به اردن رفته است.

ریاست اجراییه در اعلامیه‌ای گفته است که آقای عبدالله به دعوت رسمی «مجمع اقتصادی جهان درباره‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا» به کشور شاهی اردن سفر کرده است.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که رییس اجرایی کشور ضمن اشتراک در مراسم گشایش نشست‌های مجمع اقتصادی جهان، در چندین نشست درباره‌ی افغانستان، افراط‌گرایی، راه‌های دست‌یافتن به صلح و آشتی نیز اشتراک و سخنرانی خواهد کرد.

به نقل از اعلامیه، آقای عبدالله در حاشیه‌‎ی نشست مجمع اقتصادی جهان با عبدالله دوم، پادشاه اردن، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نخست‌وزیر اردن، رییسان سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان بلند رتبه‌ی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و شخصیت‌های بین‌المللی نیز دیدار خواهد کرد.

گفتنی است که «نشست‌های مجمع اقتصادی جهان درباره‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا» به تاریخ 17 و 18 حمل برابر با 6 و 7 آپریل در دریای مرده‌ی (بحرالمیت) اردن برگزار می‌شود.

همچنان گفته شده است که در این نشست‌ها بیش از یک هزار نفر از جمله تاجران، سیاست‌مداران، نمایندگان حکومت‌ها، نهادهای بین‌المللی و جامعه مدنی شرکت می‌کنند.

قضایای مهم اقتصادی و سیاسی منطقه‌ای، تغییرات اقلیم در سطح منطقه و جهان، همکاری‌های منطقه‌ای، راه‌های دست‌یافتن به صلح و مبارزه با افراط‌گرایی، راه‌های استفاده‌ی بهینه از انقلاب چهارم صنعتی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی در عصر جهانی شدن از جمله موضوعات مورد بحث این نشست‌ها گفته شده است.