عبدالله از هوادارانش خواست برای جلوگیری از تقلب در انتخابات آمادگی بگیرند

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری از هوادارانش خواست که برای جلوگیری از تقلب در انتخابات ششم میزان تدابیر و آمادگی داشته باشند.

آقای عبدالله که امروز (سه‌شنبه، ۲۹ اسد) در همایشی در میان هوادرانش در کابل صحبت می‌کرد، افزود: «انتخابات چون یک مسأله‌ی سرنوشت‌ساز است و افغانستان تحمل این خطر را ندارد که باز یک گروه تقلب‌کار و دروغ‌گو بر سرنوشت مردم مسلط شود، پس تمام توجه تان را برای (برگزاری) انتخابات، رفتن مردم به انتخابات و تدابیری برای جلوگیری از تقلب (در آن) داشته باشید.»

او همچنان تأکید کرد که تمام تمرکز مردم و دولت افغانستان باید روی برگزاری یک انتخابات سالم باشد.

آقای عبدالله همچنان در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به روند صلح در کشور گفت که برای رسیدن به یک صلح عزتمند و پایدار لازم است که در ابتدا انتخابات برگزار شده و از طریق آن با روی‌کارآمدن حکومت جدید، تمامی حقوق و دست‌آوردهای مردم افغانستان در روند صلح باید حفظ شود.

از سویی هم، این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری کشور در همایش امروز هوادارانش از حمله در مراسم عروسی در «تالار عروسی شهر دبی» در حوزه‌ی ششم شهر کابل نام برده، آن را جنایت ضدبشری خواند.

آقای عبدالله با اشاره به پذیرفتن مسئولیت این رویداد توسط گروه داعش گفت که ادامه‌ی جنگ در کشور و اصرار طالبان بر جنگ، علت عمده‌ی وقوع این‌گونه رویداد در افغانستان می‌باشد.

او تأکید کرد که طالبان هنوز به راه‌حل صلح‌آمیز برای ختم جنگ در افغانستان دست نیافته و تمامی ناامنی‌ها در افغانستان به این گروه بر می‌گردد.

در حمله‌ی یک مهاجم گروه داعش در مراسم عروسی در تالار عروسی شهر دبی که شنبه‌شب هفته‌ی جاری(26 اسد) رخ داد، دست‌کم ۶۳ نفر کشته و ۱۸۲ نفر دیگر زخمی شدند. به گفته‌ی نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت امور داخله‌ی کشور تمامی قربانیان این رویداد غیرنظامی بوده‌اند.