CEO

عبدالله: طالبان، القاعده و داعش سه مثلت جنگ افغانستان اند

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور در حاشیه‌ی نشست «مجمع جهانی اقتصاد درباره‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا» در اردن گفته است که طالبان، القاعده و داعش سه مثلت جنگ افغانستان اند.

آقای عبدالله در عین حال گفته است که «در حال حاضر مذاکرات صلح با طالبان آغاز شده و امیدواریم توافق با طالبان نقطه‌ی پایانی به جنگ چهل ساله در کشور بگذارد».

در یک اعلامیه‌ی ریاست اجراییه به نقل از او آمده است که در 18 سال اخیر تغییرات گسترده‌ای در زمینه‌ی آموزش و پرورش، حقوق بشر، حقوق زنان، جامعه مدنی و بخش خصوصی به‌وجود آمده و این تغییرات قابل برگشت نیست.

رییس اجرایی کشور همچنان در مورد صلح و انتخابات افغانستان گفته است که این دو روند از اولویت‌های مهم حکومت افغانستان در سال جاری است و هردو هم‌زمان دنبال خواهد شد.

آقای عبدالله ابراز امیدواری کرده است که انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان سال جاری خورشیدی بهتر از انتخابات‌های گذشته برگزار شود.

گفتنی است که آقای عبدالله صبح امروز شنبه برای شرکت در نشست‌های «مجمع جهانی اقتصاد درباره‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا» به اردن رفته است.

نشست‌های «مجمع اقتصادی جهان درباره‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا» امروز در دریای مرده‌ی (بحرالمیت) اردن برگزار شده و برای فردا نیز ادامه دارد.

همچنان گفته شده است که در این نشست‌ها بیش از یک هزار نفر از جمله تاجران، سیاست‌مداران، نمایندگان حکومت‌ها، نهادهای بین‌المللی و جامعه مدنی شرکت می‌کنند.

قضایای مهم اقتصادی و سیاسی منطقه‌ای، تغییرات اقلیم در سطح منطقه و جهان، همکاری‌های منطقه‌ای، راه‌های دست‌یافتن به صلح و مبارزه با افراط‌گرایی، راه‌های استفاده‌ی بهینه از انقلاب چهارم صنعتی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی در عصر جهانی شدن از جمله موضوعات مورد بحث این نشست‌ها گفته شده است.