«در یک ماه اخیر 246 جنگ‌جو و هفت فرمانده برجسته‌ی گروه طالبان در غزنی کشته شده‌اند»

اطلاعات روز: وحیدالله کلیم‌زی، والی ولایت غزنی گفته است که در یک ماه اخیر (حمل) بیش از 250 جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول هفت فرمانده برجسته‌ی این گروه در این ولایت کشته و نزدیک به 50 جنگ‌جوی دیگرشان زخمی شده‌اند.

آقای کلیم‌زی این اظهارات را امروز (دوشنبه، 2 ثور) هنگام بازدید از جریان عملیات تصفیوی نیروهای مشترک امنیتی افغان در مربوطات مرکز غزنی مطرح کرده است.

او گفته است که در یک ماه اخیر بیش از صد عملیات از سوی نیروهای هوایی، نیروهای کماندو و نیروهای خارجی در مربوطات ولسوالی‌های ده‌یک، خواجه عمری، خوگیانی، واغظ، گیرو، اندر، ناوه، قره‌باغ، مقر و آب‌بند غزنی راه‌اندازی شده است.

به گفته‌ی او، در این عملیات مخفی‌گاه‌ها، مراکز و تجمعات طالبان مورد هدف قرار گرفته که در نتیجه 253 جنگ‌جوی طالب به‌شمول هفت فرمانده برجسته‌ی این گروه کشته و 49 جنگ‌جوی دیگر زخمی شده‌اند. همچنان در جریان این عملیات 40 نفر از اعضای طالبان بازداشت شده‌اند.

در یک اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی غزنی آمده است که در میان فرماندهان کشته شده‌ی طالبان، عمران، مسئول استخبارات طالبان برای ولایت زابل، رحیم فاروقی، مسئول نظامی طالبان برای ولسوالی گیلان، اسلم، یک فرمانده طالبان در ولسوالی ناوه، قاضی حسن، سالار و دو نفر دیگر شاملند.

تلفات نیروهای دولتی

وحیدالله کلیم‌زی، والی غزنی همچنان گفته است که در جریان ماه حمل سال جاری در نتیجه‌ی درگیری‌های مسلحانه، انفجار ماین‌ها و ترورهای هدفمند 34 نفر از نیروهای امنیتی به‌شمول آمر حوزه‌ی سوم و آمر تعلیم و تربیه‌ی فرماندهی پولیس این ولایت کشته و 17 نفر دیگر از نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.

تلفات غیرنظامیان

آقای کلیم‌زی خاطرنشان کرده است که در یک ماه اخیر هفت غیرنظامی در نتیجه‌ی پرتاب هاوان و راکت از سوی طالبان، انفجار ماین‌های جاسازی شده، ترور افراد از سوی طالبان و… کشته و 14 غیرنظامی دیگر به‌شمول زنان و کودکان زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، در این مدت نیروهای امنیتی موفق به کشف و خنثی کردن دو ذخیره‌گاه مواد انفجاری طالبان شده و 230 میل اسلحه‌ی مختلف‌النوع را نیز به دست آورده‌اند.

والی غزنی در ادامه گفته است که در حال حاضر عملیات تصفیوی از سوی نیروهای امنیتی افغان و همکاری نیروهای خارجی در مربوطات مرکز و ولسوالی‌های خواجه عمری، آب‌بند، گیلان، ناوه و… جریان دارد.