عبدالله از اجماع بین‌المللی در حمایت از صلح افغانستان استقبال کرد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا از اجماع بین‌المللی در حمایت از صلح افغانستان با حضور اتحادیه‌ی اروپا، چین و روسیه استقبال کرده است.

این دیدار صبح امروز (یک‌شنبه، 8 ثور) در ریاست اجراییه انجام شده و صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه‌ی کشور نیز در آن حضور داشته است.

اصل مذاکرات بین‌الافغانی همه‌شمول، اجماع بین‌المللی و منطقه‌ای در حمایت از صلح، مبارزه‌ی مشترک با دهشت‌افگنی و ادامه‌ی تلاش‌ها برای دست یافتن به صلح از موضوعات مورد بحث دو طرف در این دیدار بوده است.

در اعلامیه‌ی ریاست اجراییه آمده است که آقای عبدالله از تلاش‌های ایالات متحده‌ی امریکا و آقای خلیل‌زاد برای برقراری صلح عادلانه و دایمی در افغانستان استقبال و قدردانی کرده و از آمادگی حکومت و مردم افغانستان برای کمک به این روند اطمینان داده است.

نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا نیز در این دیدار درباره‌ی نتایج سفرهای اخیر خود و ملاقات با نمایندگان کشورهای مختلف برای ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ای برای صلح در افغانستان معلومات داده است.

گفتنی است که آقای خلیل‌زاد شام روز شنبه (7 ثور) نیز با رهبران حکومت وحدت ملی در ارگ ریاست‌جمهوری دیدار و در مورد سفرها و پلان‌های آینده‌اش در مورد صلح افغانستان معلومات داده بود. در مورد جزئیات پلان‌های او چیزی گفته نشده است.