-IEC

کمیسیون شکایات فیصله‌هایش در مورد انتخابات پارلمانی کابل را به کمیسیون انتخابات فرستاد

اطلاعات روز: کمیسیون شکایات انتخاباتی کشور امروز (سه‌شنبه، ۱۷ ثور) اعلام کرد که این کمیسیون یافته‌ها و فیصله‌هایش در مورد انتخابات پارلمانی ولایت کابل را نهایی کرده و به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده است.

محمدقاسم الیاسی، منشی و سخن‌گوی کمیسیون شکایات انتخاباتی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این فیصله با درنظرداشت شکایت‌هایی که در پیوند به نتایج انتخاباتی پارلمانی کابل وجود داشت، نهایی شده و به کمیسیون مستقل انتخابات جهت اعلام نتایج فرستاده شده است.

آقای الیاسی افزود: «خوشبختانه ما کارهای خود را روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل (۱۲ ثور) تکمیل کرده بودیم و از روز شنبه این آماده‌ی تطبیقات بود، ولی متأسفانه تا کنون تطبیقات آن شروع نشده است.»

او تأکید کرد: «انتظار می‌رود که کمیسیون مستقل انتخابات کار تطبیق فیصله‌ها را امروز آغاز کند.»

 در همین حال عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات نیز به روزنامه اطلاعات روز تأیید کرد که کمیسیون شکایات انتخاباتی یافته‌ها و فیصله‌های‌شان را به کمیسیون انتخابات فرستاده است.

به گفته‌ی آقای ابراهیمی، کار تطبیقات این فیصله به زودی شروع می‌شود و بعد از آن نیز نتایج نهایی انتخابات پارلمانی کابل طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی حدود ۱۱ روز پیش (یک‌شنبه، ۸ ثور) اعلام کرده بود که تمام بررسی‌ها، تفتیش و بازشماری‌های انجام شده‌ی آرای انتخابات پارلمانی ولایت کابل را لغو و روند تفتیش و بازشماری آن از سر گرفته می‌شود.