bbc

حمله‌ی طالبان بر یک موسسه‌ی خارجی در کابل؛ غنی: طالبان به خواست صلح‌جویانه‌ی مردم پاسخ مثبت دهند

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی حمله‌ی تروریستی طالبان بر دفتر موسسه‌ی «کونترپارت» در شهرنو کابل را محکوم کرده و آن‌را «جنایت نابخشودنی» خوانده است.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری به نقل از آقای غنی آمده است: «طالبان باید به خواست صلح‌جویانه‌ی مردم افغانستان پاسخ مثبت دهند، در غیر آن از سوی نیروهای قهرمان و شجاع امنیتی و دفاعی ما شدیدا سرکوب می‌شوند.»

در بخشی از اعلامیه همچنان گفته شده است که طالبان با پذیرفتن مسئولیت این «عمل جنایت‌کارانه» یک بار دیگر نشان دادند که در مغایرت با ارزش‌های اسلامی و افغانی قرار دارند و در تقابل با خواست جمعی مردم در لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح می‌باشد.

پیش از این دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و جان بس، سفیر ایالات متحده‌ی امریکا در کابل نیز این حمله را محکوم کرده بودند.

مهاجمان وابسته به گروه طالبان حوالی ساعت 11:40 پیش از ظهر امروز بر این موسسه حمله کردند. با گذشت نزدیک به پنج ساعت از آغاز این حمله درگیری میان مهاجمان و نیروهای دولتی هنوز هم ادامه دارد.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله اعلام کرده است که نیروهای امنیتی تا کنون توانسته ساختمان اول موسسه‌ی «کونترپارت» را تصفیه کنند. آقای رحیمی همچنان گفته است که دو منزل ساختمان دوم این موسسه نیز پاکسازی شده و عملیات پاکسازی در منزل سوم و چهارم این ساختمان نیز ادامه دارد.

سخن‌گوی وزارت داخله همچنان گفته است که تا کنون دو فرد مهاجم در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی تا کنون توانسته‌اند 169 کارمند این موسسه را در چهار مرحله نجات داده و به مکان‌های امن انتقال بدهند.

گروه طالبان مسئولیت حمله بر دفتر «کونتر پارت» در مربوطات حوزه‌ی دهم امنیتی شهر کابل را بر عهده گرفته است

آقای رحیمی همچنان در یک پیام توئیتری دیگر اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک موتر مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی دفتر موسسه‌ی «کونترپارت» کشف کرده‌ و منفجر می‌کنند.

در مورد تلفات این حمله تا کنون گزارش‌های متفاوتی در رسانه‌ها منتشر شده است. مسئولان شفاخانه‌ی ایمرجنسی اعلام کرده‌اند که تا کنون 15 زخمی از محل رویداد به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

نهادهای امنیتی در مورد تلفات تا کنون چیزی نگفته‌اند. وزارت صحت عامه‌ی کشور اما پیشتر اعلام کرده بود که 9 زخمی از محل رویداد به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *