Taliban fighters pose with weapons while detaining two unseen men for campaigning for presidential candidate Mullah Abdul Salam Rocketi in an undisclosed location in Afghanistan on August 19, 2009. REUTERS/Stringer (AFGHANISTAN POLITICS ELECTIONS CONFLICT CRIME LAW)

۴۲ جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول ۳۳ شهروند پاکستانی در غزنی کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت غزنی امروز (سه‌شنبه، ۲۴ ثور) اعلام کردند که در نتیجه‌ی عملیات مشترک نیروهای ویژه‌ی افغان و حمایت قاطع ۴۲ جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول ۳۳ شهروند پاکستانی این گروه کشته شده‌اند.

عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات حوالی ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه شب گذشته (دوشنبه، ۲۳ ثور) در روستای «سردی» ولسوالی اندر این ولایت راه‌اندازی شده بود که تا صبح امروز ادامه داشته است.

آقای نوری افزود که این عملیات روز دوشنبه در سفر دادان لونگ، فرمانده قول اردوی ۲۰۳ تندر و ادمیرال، فرمانده نیروهای حمایت قاطع در زون جنوب – غرب به این ولایت، طرح شده بود.

به گفته‌ی او هدف این عملیات، اعضای پاکستانی گروه طالبان بود که به تازگی به‌منظور اشتراک در جنگ طالبان با نیروهای و رهبری این جنگ وارد غزنی شده بودند.

سخن‌گوی والی غزنی تأکید کرد که در جریان این عملیات مقداری از مهمات این گروه نیز به دست نیروهای امنیتی کشور و حمایت قاطع افتاده است.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن محسوب می‌شود که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن به‌شمول شهر غزنی فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.

کنترل شهر غزنی سال گذشته برای چند روزی در دست گروه طالبان افتاده بود.