ARG

مراسم تحلیف نمایندگان حوزه‌های انتخاباتی کابل و پکتیا در ارگ برگزار شد

اطلاعات روز: مراسم تحلیف 38 عضو جدید مجلس نمایندگان از دو حوزه‌ی انتخاباتی (کابل و پکتیا) امروز (چهارشنبه، 25 ثور) در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شد. کابل در مجلس نمایندگان 33 نماینده و پکتیا نیز پنج نماینده دارد.

مراسم تحلیف این نمایندگان در حالی در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شد که رییس‌جمهور اشرف غنی به تاریخ ششم ثور دور هفدهم تقنینی شورای ملی را بدون حضور نمایندگان کابل و پکتیا افتتاح کرده بود.

نتایج نهایی حوزه‌ی انتخاباتی پکتیا یک روز پس از آن و نتایج نهایی حوزه‌ی انتخاباتی کابل نیز 19 روز پس از آن (ناوقت شب گذشته) اعلام شد.

رییس‌جمهور غنی در مراسم تحلیف 38 عضو جدید مجلس به بی‌طرفی ادارات ملکی کشور در امور انتخابات تأکید کرده و گفت که دلیل تأخیر در اعلام نتایج، بی‌کفایتی در مدیریت اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی بوده است.

آقای غنی همچنان تأخیر در اعلام نتایج را فاجعه در تاریخ نظام‌های مردم‌سالار خواند و بر جلوگیری از این گونه فاجعه در آینده تاکید کرد.

او افزود که نبود نمایندگان مردم ولایت غزنی یک خلاء است و انتخابات پارلمانی در این ولایت همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی، برگزار خواهد شد.

این در حالی است که انتخابات پارلمانی به تاریخ 28 و 29 میزان در 32 ولایت کشور و به تاریخ پنجم عقرب در ولایت قندهار برگزار شد. انتخابات در ولایت غزنی اما بنابر دلایل سیاسی تا کنون برگزار نشده است.