MFA

تاجکستان 80 زندانی افغان را به افغانستان تحویل می‌دهد

اطلاعات روز: وزارت امور خارجه‌ی کشور اعلام کرده است که تاجکستان 80 زندانی افغان را که در زندان‌های آن کشور به سر می‌برند، به افغانستان تحویل می‌دهد.

در یک اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (جمعه، 27 ثور) منتشر شده، آمده است که صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه‌ی کشور با امام علی رحمان، رییس‌جمهور تاجکستان در شهر دوشنبه دیدار و درخواست انتقال زندانیان افغان از آن کشور را مطرح شده است.

به نقل از اعلامیه، این خواست آقای ربانی از سوی رییس‌جمهور تاجکستان نیز پذیرفته شده است. تاجکستان پیش ازاین نیز شماری از زندانیان افغان را به افغانستان مسترد کرده است. در این اعلامیه، آمار مشخصی از تعداد زندانیان افغان در تاجکستان ارائه نشده است.

افزون براین، دو طرف در این دیدار روی موضوعات امنیتی، اقتصادی و پروژه‌های انکشافی نیز بحث و گفت‌وگو کرده است.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه همچنان به نقل از رییس‌جمهوری تاجکستان آمده است که بند برق راغون در یک سال آینده تکمیل و از آن برای افغانستان نیز برق صادر خواهد شد. آقای ربانی نیز در این دیدار از حمایت‌های دولت و مردم تاجکستان برای افغانستان سپاسگزاری کرده است.

تاجکستان یکی از همسایگان شمالی افغانستان است که با سه ولایت شمالی این کشور (بدخشان، تخار و قندوز) در حدود یک هزار و 300 کیلومتر مرز مشترک دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *