24 جنگ‌جو به‌شمول سه عضو پاکستانی گروه طالبان در غزنی کشته شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که در 24 ساعت گذشته 24 جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول سه عضو پاکستانی این گروه در نتیجه‌ی حملات هوایی و درگیری‌های مسلحانه با نیروهای امنیتی در این ولایت کشته شده‌اند.

عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی گفته است که این جنگ‌جویان در ولسوالی‌های اندر، قره‌باغ و مرکز این ولایت کشته شده‌اند. به گفته‌ی او، در جریان این حملات چهار جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان نیز زخمی شده‌اند.

به نقل از سخن‌گوی والی غزنی، 15 جنگ‌جوی این گروه در نتیجه‌ی حملات هوایی در ساحه‌ی شرقی و داش‌های خشت آرزو و روستای منگور در مربوطات مرکز این ولایت کشته شده که در میان آن‌ها چند نفر از نجنیران بخش معدن این گروه نیز شاملند.

آقای نوری افزوده است که این انجنیران از ولایت‌های دیگر به‌منظور تشخیص و حفر یک معدن در مربوطات ولسوالی واغظ آمده بودند که پیش از رسیدن به هدف کشته شده‌اند.

همچنان به گفته‌ی او، هشت جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول سه شهروند پاکستانی این گروه در حملات هوایی نیروهای افغان در منطقه‌های «خرواریان» و «چهاردیوال» ولسوالی اندر کشته و دو نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

همچنان در یک درگیری مسلحانه‌ی نیروهای امنیتی با طالبان در نزدیکی بازار ولسوالی قره‌باغ ولایت غزنی یک جنگ‌جوی این گروه کشته و دو نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی والی غزنی در حالی از کشته شدن 3 عضو پاکستانی گروه طالبان در این ولایت خبر داده است که به تاریخ 23 ثور نیز 33 شهروند پاکستانی این گروه در عملیات مشترک نیروهای ویژه‌ی افغان و حمایت قاطع در ولسوالی اندر این ولایت کشته شده بودند.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن محسوب می‌شود که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن به‌شمول شهر غزنی فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.