MOD

اسدالله خالد: عملیات بهاری طالبان با شکست مواجه شده است

اطلاعات روز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع کشور می‌گوید که عملیات بهاری گروه طالبان «الفتح» حتا با استفاده از «تروریستان خارجی» نیز پیش‌روی نداشته و با شکست مواجه شده است.

آقای خالد امروز (شنبه، 4 جوزا) در مراسم معرفی فرمانده جدید قول اردوی عملیات خاص گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با استفاده از تمام قوت و امکانات در دفع حملات طالبان در نقاط مختلف کشور موفق عمل کرده‌اند.

او همچنان گفت که گروه طالبان نتوانسته در جغرافیای تحت کنترل خود تغییر بیاورد، در حالی که این گروه در گذشته شماری از شهرها را سقوط داده بود.

سرپرست وزارت دفاع در بخشی از سخنانش به سقوط برخی از پاسگاه‌های نیروهای امنیتی از سوی طالبان اشاره کرد و گفت که سقوط این پاسگاه‌ها دایمی نبوده و نیروهای امنیتی توانسته‌اند به‌زودترین فرصت کنترل آن‌ها را دوباره به‌دست بگیرند.

آقای خالد افزود که اولویت وزارت دفاع مراقبت از نیروهای امنیتی و حل مشکلات آنان است و انتصاب‌های اخیر در رهبری نیروهای امنیتی نیز براساس شایستگی صورت گرفته است.

در همین حال فرید احمدی، فرمانده جدید قول اردوی عملیات خاص نیز گفت که او برای تأمین امنیت و کاهش تلفات نیروهای امنیتی عملیات‌های خاص را افزایش خواهد داد. به گفته‌ی او، اطمینان از تأمین امنیت انتخابات آینده نیز در برنامه‌های کاری‌اش قرار دارد.

آقای احمدی همچنان گفت که نیروهای دفاعی کشور حالت تهاجمی خواهند گرفت. او از گروه طالبان نیز خواست که دست از جنگ و خشونت بردارد.

این همه در حالی است که گروه طالبان به تاریخ 23 حمل سال جاری خورشیدی عملیات بهاری‌اش را زیر نام «الفتح» اعلام کرد. اعلام این عملیات واکنش‌های داخلی و خارجی را نیز در پی داشت.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان، ارگ ریاست‌جمهوری، ریاست اجراییه‌ی کشور و … آن‌ را محکوم کردند.