والی غزنی: در یک ماه گذشته 394 جنگ‌جوی طالب در غزنی کشته شده‌اند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که در جریان یک ماه گذشته 394 جنگ‌جوی گروه طالبان در این ولایت کشته و 74 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

وحیدالله کلیم‌زی، والی غزنی امروز (چهارشنبه، 8 جوزا) در یک نشست خبری در غزنی گفته است که این جنگ‌جویان در نتیجه‌ی 94 مورد عملیات مشترک نیروهای افغان و خارجی، 25 مورد عملیات نیروهای کماندو، پنج مورد عملیات نیروهای پیاده‌ی ارتش و هفت مورد درگیری مسلحانه کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، این عملیات در ولسوالی‌های مقر، اندر، گیرو، گیلان، قره‌باغ، آب‌بند، زنخان، ده‌یک، واغظ، خواجه عمری، جاغوری و ناوه راه‌اندازی شده بوده است.

آقای کلیم‌زی همچنان گفته است که 51 شهروند خارجی و 18 فرمانده و سردسته‌ی گروه طالبان نیز شامل کشته‌شدگانند. او از فرماندهان کشته‌شده‌ی طالبان به‌نام‌های قاری بشیر، ریحان، اسامه، محمد، حکیم، طحا، ملا رحمت‌الله، سبحان، ابوخالد، زیرگل، عبیده، شعیب، عمری، فیاض، ملا شینواری، معاذالله، ذاهد و منور یاد کرده است.

والی غزنی در سخنانش بر از بین بردن تهدیدات امنیتی و شکست طالبان در این ولایت تأکید کرده و گفته است: «هم اکنون دشمن در هیچ نقطه‌ی ولایت غزنی جرأت و توان تحرک را ندارد.»

به گفته‌ی او، در جریان یک ماه گذشته 21 غیرنظامی نیز در رویدادهای جداگانه‌ی جنگی در این ولایت کشته و 16 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. همچنان در این مدت شش نفر از نیروهای امنیتی نیز در جریان درگیری با طالبان، انفجار ماین و حمله‌های طالبان کشته و هفت نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.