در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در غزنی ۵۶ جنگ‌جوی طالبان کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت غزنی امروز (شنبه، ۱۱ جوزا) اعلام کردند که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی و قوای ائتلاف در ولسوالی قره‌باغ این ولایت، ۵۶ جنگ‌جوی طالبان به‌شمول چهار فرمانده آنان کشته شده‌اند.

محمدعارف نوری، سخن‌گوی والی این ولایت به روزنامه اطلاعات روز گفت که این درگیری‌ها حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد امروز در روستاهای «عبدالله گل» و «لیونی بازار» ولسوالی قره‌باغ به وقوع پیوسته است.

آقای نوری افزود: «درگیری پس از آن شروع شد که به تعداد ۶۰ جنگ‌جویان طالبان می‌خواستند از سه جهت بر پاسگاه‌های سربازان پولیس محلی در عبدالله گل و لیونی بازار حمله کنند، اما قبل از حملات آنان، نیروهای امنیتی بر اساس گزارش‌های اپراتیفی در چندین نقطه کمین افراز کرده و همزمان نیروهای ائتلاف نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.»

او تأکید کرد که جنگ‌جویان طالبان همزمان با حملات‌شان بر پاسگاه‌های سربازان پولیس محلی، مورد هدف هوایی قوای ائتلاف و سربازان پولیس محلی قرار گرفته‌اند.

به گفته‌ی سخن‌گوی والی غزنی، در میان کشته‌شدگان طالبان اجساد تعدادی از اعضای پاکستانی این گروه نیز شاملند.

از سویی هم، او افزود که در جریان این درگیری‌ها به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.

در همین حال اما گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای ادعا کرده است که در حمله‌ی این گروه بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی در روستای عبدالله گل، ۲۵ سرباز پولیس کشته و ۹ سرباز دیگر نیز توسط این گروه به اسارت برده شده‌اند.

ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *