کمیسیون انتخابات: بیش از دو هزار مرکز رأی‌دهی در انتخابات ریاست جمهوری بسته می‌ماند

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات کشور امروز (شنبه، ۱۱ جوزا) اعلام کرد که دو هزار و دو مرکز رأی‌دهی در انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور به‌خاطر تهدیدات امنیتی مسدود خواهد بود.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات که در یک نشست علنی این کمیسیون با شماری از نمایندگان نهادهای جامعه‌ی مدنی و رسانه‌ها در رابطه به مراکز رأی‌دهی در کابل صحبت می‌کرد، افزود که در مجموع هفت هزار و ۳۸۵ مرکز رأی‌دهی به‌شمول ولایت غزنی در کشور تثبیت شده است.

به گفته‌ی او، از این جمله، صرف پنج هزار و ۳۸۳ مرکز رأی‌دهی در انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور فعال خواهد بود.

خانم نورستانی همچنان با اشاره به ثبت‌نام نکردن رأی‌دهندگان در مراکز رأی‌دهی در ولایت غزنی در جریان انتخابات پارلمانی، گفت که از میان ۴۰۶ مرکز رأی‌دهی این ولایت، صرفاً ۲۴۷ مرکز آن که در ساحات امن واقع شده است و در این انتخابات فعال خواهد بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری کشور قرار است حدود چهار ماه بعد (ششم میزان) برگزار شود.

پیش از این کمیسیون انتخابات اعلام کرده بود که سه انتخابات (انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی) را در یک روز برگزار می‌کند. اما این کمیسیون حدود سه روز پیش (چهارشنبه، ۸ جوزا) اعلام کرد که به علت محدودیت‌های زمانی، فنی و بودجه‌ای، این کمیسیون تنها انتخابات ریاست‌جمهوری را در تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار می‌کند.