عکس از آرشیف
عکس از آرشیف

یک شبکه‌ی شش‌‌‌‌نفری گروه داعش در کابل بازداشت شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی کشور امروز (یک‌شنبه، ۱۹ جوزا) اعلام کرده است که نیروهای ویژه‌ی این ریاست یک شبکه‌ی شش‌نفری گروه داعش را از ولایت کابل بازداشت کرده‌اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است که اعضای این شبکه در کابل مصروف فعالیت‌های ترور و اختطاف اشخاص، انتقال سلاح و مهمات، حمل و نقل مواد انفجاری، انتقال افراد و فامیل‌های گروه داعش به ننگرهار بوده‌اند.

در خبرنامه از اعضای این شبکه به نام‌های محمدعابد، سبحان‌احمد، حمدالله، محمدیونس، عبدالرشید و محمدیونس یاد شده و گفته شده است که این افراد به‌دستور محمد مشهور به نوید، یکی از مسئولان شهری گروه داعش در شهر کابل این فعالیت‌ها را اجرا می‌کرده‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی کشور گفته است که در جریان عملیات برای بازداشت این افراد، یک میل کلاشینکوف، یک میل سلاح کرینکوف و دو میل تفنگچه‌ی آنان نیز به‌دست نیروهای ویژه‌ی این ریاست افتاده است.

ریاست عمومی امنیت ملی در حالی از بازداشت یک شبکه‌ی شش نفری گروه داعش در کابل خبر می‌دهد که این گروه در ده روز گذشته مسئولیت دو حمله‌ی مرگ‌بار بر دانشجویان دانشگاه‌های «نظامی مارشال فهیم» و «تعلیم و تربیه شهید ربانی» را بر عهده گرفت. در این انفجارها دست‌کم هشت نفر کشته و ۳۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.