شهر نیلی، مرکز دایکندی

در حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در دایکندی شش سرباز کشته شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت دایکندی تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حمله‌ی گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی کجران این ولایت، شش سرباز نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شده‌اند.

سکینه احسانی، سخن‌گوی والی دایکندی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله‌ی جنگ‌جویان طالبان حوالی ساعت ۱:۳۰ شب گذشته (دوشنبه، ۱۰ سرطان) بر چهار پاسگاه کمربندی در روستاهای «مناره»، «بالادشت» و «پدگگ» صورت گرفته است.

خانم احسانی افزود که کشته‌شدگان شامل، یک سرباز ارتش، دو سرباز پولیس ملی و سه سرباز پولیس محلی می‌شوند.

همچنان به گفته‌ی او، در جریان این درگیری، سه سرباز پولیس نیز زخمی شده‌اند.

او تأکید کرد که جنگ‌جویان طالبان در جریان این حمله‌ی‌شان برای ساعاتی کنترل پاسگاه‌های امنیتی را در دست گرفته بود که با ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی این پاسگاه‌ها دوباره به‌دست نیروهای دولتی افتاده است.

سخن‌گوی والی دایکندی گفت که در جریان این ضدحمله، ۳۵ جنگ‌جوی طالبان به‌شمول ملا تور، از فرماندهان این گروه کشته شده‌اند.

این در حالی است که حدود چهار روز پیش (جمعه، ۷ سرطان) در جریان حمله‌ی این گروه بر پاسگاه‌های کمربندی «پدگگ» و «سنگ حیدربیگ» نیز، هفت سرباز پولیس محلی کشته و ۱۶ سرباز دیگر زخمی شده بودند.

ولایت دایکندی در مرکز کشور از ولایت‌های نسبتا امن محسوب می‌شود که کنترل اکثریت ولسوالی‌های آن را دولت در دست دارد. اما سه ولسوالی (کجران، پاتو و ناوه میش) در این ولایت به‌دلیل هم‌مرزبودن با ولایت‌های ناامن ارزگان و هلمند، هرازگاهی شاهد درگیری میان نیروهای دولتی و گروه طالبان بوده است.