GETTY IMAGE

پاکستان: حمله‌‌ی طالبان در قندهار از چمن سازمان‌دهی نشده است

اطلاعات روز: پس از آن‌که ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرد که حمله‌ی طالبان به فرماندهی پولیس قندهار در پاکستان سازمان‌دهی شده بود، اکنون وزارت خارجه‌ی پاکستان این اتهامات را بی‌اساس خوانده و آن را رد کرده است.

محمد فیصل، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان در صفحه‌ی رسمی تویتر خود نوشته است: «پاکستان اتهامات بی‌اساس در رابطه به رویدادهای تروریستی اخیر در افغانستان را رد می‌کند. یک‌دیگر را مقصر دانستن در تضاد با روحیه‌ی توافق بین رهبری دو کشور برای رسیدگی به مسایل از طریق هماهنگی نزدیک بین مراجع مربوطه می‌باشد.»

آقای فیصل همچنان نوشته است که پاکستان تمامی اعمال تروریستی در افغانستان را محکوم می‌کند و امیدوار است که دو طرف همکاری سازنده را برای صلح پایدار در افغانستان و منطقه ادامه دهند.

گفتنی است که روز پنج‌شنبه (27 سرطان) گروهی از مهاجمان مسلح به مرکز فرماندهی پولیس ولایت قندهار در حوزه‌ی پنجم شهر قندهار حمله کردند. در این حمله که گروه طالبان مسئولیت آن‌را بر عهده گرفت، 11 نفر کشته و 86 نفر دیگر زخمی شدند. بیشتر قربانیان این حمله را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

به دنبال این حمله، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که حمله‌ی طالبان به فرماندهی پولیس قندهار در پاکستان سازمان‌دهی شده بود.

این ریاست در یک پیام تویتری گفته است: «امنیت ملی به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد که حمله‌ی تروریستی قندهار از منطقه‌ی چمن پاکستان رهبری می‌شد.»

گروه طالبان اما این موضوع را رد کرده و گفته بود که تمامی حملات این گروه در داخل افغانستان طرح و عملی می‌شود.