CEO

عبدالله: متحدان بین‌المللی افغانستان به پناه‌گاه‌های امن تروریستان رسیدگی کنند

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور در دیدار با جنرال فرانک مکنزی، رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) از همکاران و متحدان بین‌المللی افغانستان خواسته است که به موضوع پناه‌گاه‌های امن دهشت‌افگنان در جنگ افغانستان رسیدگی کنند.

در این دیدار که قبل از ظهر امروز (شنبه، 29 سرطان) در ریاست اجراییه انجام شده، دو طرف در حضور جان بس، سفیر امریکا در کابل و جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در مورد موضوعاتی چون مذاکرات صلح، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و مسایل منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی ریاست اجراییه آمده است که آقای عبدالله از همکاری‌ها و قربانی‌های ایالات متحده‌ی امریکا در راستای مبارزه با دهشت‌افگنی در افغانستان قدردانی کرده و گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان در حال حاضر مسئولیت دفاع از افغانستان و مبارزه با دهشت‌افگنان را بر عهده دارند. او همچنان گفته است که نیروهای حمایت قاطع از نیروهای امنیتی افغانستان در صورت ضرورت، حمایت می‌کنند.

به نقل از اعلامیه، رییس اجرایی کشور همچنان گفته است: «طالبان و دهشت‌افگنان در عملی‌ساختن طرح‌ها و برنامه‌های خویش برای تصرف اراضی بیش‌تر و مراکز ولایت‌ها نه تنها ناکام شدند، بلکه متحمل تلفات و خسارات جدی نیز شده‌اند.»

در همین حال، جنرال مکنزی، رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) در این دیدار از پیشرفت و ارتقای ظرفیت و توانایی‌های رزمی نیروهای امنیتی افغانستان ابراز رضایت کرده و گفته است که ارتش امریکا به همکاری‌های خود با نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

رییس اجرایی کشور در حالی از متحدان بین‌المللی افغانستان خواستار رسیدگی به موضوع پناه‌گاه‌های امن تروریستان شده که حکومت افغانستان بارها پاکستان را متهم کرده که برای تروریستان پناه‌گاه‌های امن فراهم کرده است.