«پسر وزیر دفاع پیشین افغانستان به من تجاوز کرد»

«پسر وزیر دفاع پیشین افغانستان به من تجاوز کرد»

نیویورک پست ـ کتیان بونیلو
ترجمه: جلیل پژواک

سارا گلدن، مدل اهل منهتن در یک اقدام تکان‌دهنده شکایت کرده که پسر ثروت‌مند وزیر دفاع پیشین افغانستان به او تجاوز کرده است. این خانم بلوند و جذاب که بیش‌تر در کار نمایش لباس و لباس‌زیر است، حامد وردک را متهم کرده که در طی سفر دونفره‌ی شان به «میامی» در آخر هفته‌ی چهارم جولای 2018 دوبار به او حمله کرده است.

او در شکایتش به دادگاه فدرال منهتن ادعا کرده است که حامد وردک پس از حمله به وی گفته که «تو فقط یک مدل بلوند پست هستی. چه کسی حرفت را باور می‌کند؟»

حامد وردک، فارغ‌التحصیل دانشگاه جورج تاون که پدرش، عبدالرحیم وردک تا سال 2012 به‌عنوان وزیر دفاع در کابینه حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین افغانستان خدمت می‌کرد، به گفته‌ی خانم گلدن اهل کاباره و مهمانی است که از ریخت و پاش پولش باکی ندارد. گلدن یک دهه پیش زمانی که دانشجوی کالج واشنگتن دی‌سی بود، از طریق دوست مشترکی با حامد آشنا شد.

گلدن 29 ساله به نیویورک پست گفت: «او به من هدیه می‌خرید. البته همیشه می‌گفت که این دلیل خاصی ندارد. او از پولش به‌عنوان ابزاری برای نفوذ بر تقریبا هرکسی در زندگی‌اش استفاده می‌کند.»

الکسیس فیلدز، وکیل حامد وردک می‌گوید که ادعاهای گلدن «کاملا نادرست» است. او گلدن را به «تلاش برای مخدوش‌کردن فضای سیاسی و ضدمهاجرتی فعلی» به نفع خودش متهم می‌کند.

گلدن زیبا و چشم‌آبی می‌گوید که او پس از یک‌سال تقاضاهای مکرر وردک 43 ساله سرانجام موافقت می‌کند تا با او بیرون برود اما یک ماه پس از شکل‌گرفتن این رابطه، وردک در جریان تعطیلات استقلال رفتار خشونت‌آمیز از خود بروز می‌دهد.

وردک در سال 2009 قرارداد 360 میلیون دالری انتقال تجهیزات ارتش به افغانستان را با وزارت دفاع ایالات متحده امضا کرد. در شکایت خانم گلدن آمده است که وردک او را از دروغ به خیانت متهم کرده و در یک مورد بر سر او «فریاد می‌زند و از موهایش گرفته» او را از تخت بیرون می‌اندازد. روز بعد گلدن سعی می‌کند تا آن‌جا را ترک کند اما این نقشه‌اش با از کارافتادن آسانسور ساختمان نقش‌برآب می‌شود. وردک بالاخره عذرخواهی می‌کند و هر دو بعد از ظهر همان روز با دوستان‌شان بیرون می‌روند.

در شکایت آمده که وقتی همه مست می‌شوند، وردک در حضور همه از گلدن خواستگاری می‌کند. گلدن از ترس این‌که نه‌گفتن به او می‌تواند جنجال دیگری را برپا کند، قبول می‌کند. در شکایت آمده که گلدن تلاش می‌کند تا بی‌سروصدا از او جدا شود، اما وردک او را به‌زور نگه می‌دارد و به او تجاوز می‌کند. گلدن ادعا کرده که وردک به او گفته امشب «شب رمانتیکی است… حتما می‌خواهی با نامزدت تنها باشی.» گلدن می‌گوید: «من ترسیده بودم.»

گلدن می‌گوید که دو روز بعد می‌تواند آن‌جا را ترک کند، اما وردک تهدید می‌کند که زندگی‌اش را «خراب» می‌کند، دست از او برنمی‌دارد، کاری می‌کند که همه او را «فریب‌کار» بدانند و به دادگاه شکایت می‌کند تا هزینه‌های حقوقی او را غرق کند. پس از ادعای گلدن، وردک در دو مورد علیه گلدن شکایت کرده است. در شکایت اول، وردک خانم گلدن را به جعل رابطه در تلاشی برای رسیدن به پول متهم کرده است و در شکایت دومی خواستار 20 هزار دالری شده است که برای سگ بیمار گلدن مصرف کرده است.

گلدن می‌گوید که پس از آن آقای وردک دست از تعقیب او برنداشته و پرونده‌ها نشان می‌دهد که وردک دوبار در منهتن به جرم نقض حریم خصوصی گلدن دست‌گیر شده. واکر هرمن، وکیل مدافع گلدن می‌گوید که وردک «یک فرد مریض است… و باید جلوش گرفته شود.»

گلدن به نیویورک پست گفت: «این آزاردهنده‌ترین چیزی بوده که من تا حال با آن مواجه شده‌ام؛ کابوسی که پایان نخواهد یافت.»