انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده در پکتیا یک کشته و شش زخمی بر جای گذاشت

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت پکتیا تأیید می‌کنند که در انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده در شهر گردیز، مرکز این ولایت عزیزالله، یکی از فرماندهان خیزش مردمی در ولسوالی زرمت پکتیا کشته شده است.

عبدالله حسرت، سخن‌گوی والی پکتیا به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت ۳:۳۰ دقیقه‌ی پس از چاشت امروز (یک‌شنبه، ۳۰ سرطان) در نزدیکی ساختمان دانشگاه و شفاخانه‌ی ولایتی پکتیا در مربوطات حوزه‌ی دوم شهر گردیز رخ داده است.

آقای حسرت افزود که در نتیجه‌ی این انفجار، شش نفر دیگر به‌شمول، یک سرباز خیزش مرمی، یک فرد عادی و چهار دانشجوی دانشگاه پکتیا زخمی شده‌اند.

همچنان به گفته‌ی او، در این رویداد ساختمان‌های دانشگاه پکتیا، خوابگاه این دانشگاه، شفاخانه‌ی غیرنظامی پکتیا و تعدادی از اماکن تجاری به صورت قسمی تخریب شده است.

از سویی هم، سردارولی تبسم، سخن‌گوی فرماندهی پولیس پکتیا به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد ناشی از انفجار بمب جاسازی‌شده در یک عراده موتر نوع «لاری» بوده است.

او تأکید کرد: «هدف این حمله فرمانده عزیزالله بود که متأسفانه در این حمله جان باخت.»

تا کنون کسی و یا گروهی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است، اما در این ولایت که در جنوب‌شرق کشور موقعیت دارد، گروه طالبان بیش‌تر از هر گروه دیگر مخالف دولت فعالیت دارد.