غزنی

سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی «خوگیانی» غزنی کشته شد

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر فرماندهی پولیس ولسوالی خوگیانی این ولایت، سه نیروی امنیتی به‌شمول سمیع‌الله پوپل، سرپرست فرماندهی پولیس این ولسوالی کشته شده‌اند.

عارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی می‌گوید که این حمله حوالی ساعت 10:30 دقیقه‌ی شب گذشته (پنج‌شنبه، 3 اسد) صورت گرفته است که در آن پنج نفر از نیروهای امنیتی نیز زخمی شده‌اند.

آقای نوری همچنان گفت که در این حمله چهار جنگ‌جوی گروه طالبان نیز کشته شده‌اند.

گروه طالبان اما ادعا کرده است که در این حمله 21 نیروی دولتی کشته و 10 نفر دیگر از این نیروها زخمی شده‌‎اند. طالبان همچنان در اعلامیه‌ای گفته است که در جریان این حمله به جنگ‌جویان این گروه آسیبی نرسیده است.

به گفته‌ی او، در یک عملیات نیروهای ویژه‌ی پولیس در روستای «چتل‌خیل» ولسوالی «قره‌باغ» نیز 10 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و مقداری سلاح و مهمات این گروه به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.

در یک ماه اخیر این دومین فرمانده پولیس خوگیانی است که کشته می‌شود.

به تاریخ پنجم سرطان سال جاری نیز قادرشاه، فرمانده پولیس ولسوالی «خوگیانی» همراه با یک محافظش در نتیجه‌ی انفجار ماین کنار جاده‌ای در ساحه‌ی «شهرک البیرونی» از مربوطات مرکز غزنی کشته شده بودند.

این رویداد زمانی اتفاق افتاده بود که قادرشاه همراه با یک محافظش سوار بر موتر شخصی نوع کرولا به طرف مرکز شهر غزنی در حرکت بودند.

ولسوالی «خوگیانی» یکی از ناامن‌ترین ولسوالی‌های ولایت غزنی است که گروه طالبان در آن حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.