مستقل شدن دانشگاه کابل؛ طرح بلندپروازانه‌ برای خودکفایی تا 10 سال آینده
Kabul Univirsity

فهرست دانشجویان اخراج‌شده از دانشگاه کابل اعلام شد

اطلاعات روز: دانشگاه کابل فیصله‌اش درباره‎‌ی یازده دانشجویی را که به درگیری‌های سال گذشته‌ی خورشیدی در خوابگاه این دانشگاه متهم بودند، اعلام کرده و گفته است که این دانشجویان به گونه‌ی دایمی از دانشگاه اخراج شده‌اند.

در اعلامیه‌ی دانشگاه کابل که امروز (دوشنبه، 14 اسد) منتشر شده، آمده است که فیصله نهایی در مورداین دانشجویان به تاریخ 18 حمل سال جاری از سوی شورای علمی دانشگاه به عمل آمده و نیز به تاریخ 21 ثور از سوی شورای رهبری وزارت تحصیلات عالی تصویب شده است.

براساس این فیصله عطاالرحمن فرزند محمدامان، دانشجوی سال چهارم دنشکده‌ی شرعیات؛ فضل‌الرحمن فرزند عبدالرحمن، دانشجوی سال چهارم دانشکده‌ی شرعیات؛ قدرت‌الله فرزند عبدالبصیر، دانشجوی سال چهارم دانشکده‌ی هنرهای زیبا؛ طیب‌الله فرزند عبدالبصیر، دانشجوی سال چهارم دانشکده‌ی زمین شناسی؛ محمدداوود فرزند علی‌مدد، دانشجوی سال چهارم دانشکده‌ی هنرهای زیبا؛ نورعلی پناهی فرزند ناصر علی، دانشجوی سال چهارم دانشکده‌ی محیط زیست؛ یونس فرزند عاشورعلی، دانشجوی سال چهارم دانشکده‌ی فزیک؛ غلام‌حسین فرزند غلام‌رضا، دانشجوی سال چهارم دانشکده‌ی کمپیوترساینس؛ احمد فرزند بوستان دانشجوی سال چهارم علوم وترنری و مهدی فرزند احمدعلی، دانشجوی سال چهارم دانشکده‌ی انجنیری به اتهام نقض مقررات خوابگاه، اخلال نظم و لایحه‌‎ی نظم دسپلین برای همیشه از دانشگاه کابل اخراج شده‌اند.

همچنان دو نفر دیگر به‌نام‌های شجاع‌الرحمن فرزند عزیزالرحمن دانشجوی سال دوم دیپارتمنت زبان عربی و احمدنعمان فرزند صالح محمد، دانشجوی سال اول دیپارتمنت دری دانشکده‌ی ادبیات به اتهام بی‌حرمتی در برابر دانشگاه و اخلال در نظم این محیط اکادمیک اخراج شده‌اند.

گفتنی است که درگیری‌ها میان دانشجویان خوابگاه دانشگاه کابل به تاریخ 24 عقرب سال گذشته رخ داد که در پیوند به آن 13 نفر به‌شمول دو دانشجوی دانشگاه طبی کابل مقصر شناخته شده بودند.

با این حال دانشگاه کابل در اعلامیه‌اش گفته است که فیصله درباره‌ی اخراج این دانشجویان به دلیل جلوگیری از بروز رویدادهای مشابه در آینده در فضای این دانشگاه، اعلام شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *