وزارت داخله: نظامیان کشور در روزهای عید در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند

اطلاعات روز: وزارت دفاع و داخله اعلام کرده‌اند که نیروهای دفاعی و امنیتی برای تأمین امنیت شهروندان در روزهای عید به حالت «احضارات درجه یک» قرار می‌گیرند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله امروز بعد از ظهر (شنبه، 19 اسد) در یک کنفرانس خبری گفت که وزارت داخله، وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی برای تأمین امنیت روزهای عید، یک برنامه امنیتی ویژه ترتیب کرده است که بر مبنای آن نیروهای امنیتی و دفاعی در روزهای عید به حالت «احضارات درجه یک» قرار می‌گیرند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله

به گفته‌ی آقای رحیمی بر اساس این برنامه در روزهای عید، عیدگاه‌ها، تفریح‌گاه‌ها، پارک‌ها و تمام جاهای که شهروندان کشور در روزهای عید به آنجا می‌روند به‌طور جدی تأمین امنیت می‌شود: «بخاطر تهدیدات احتمالی، نیروهای کشفی و استخباراتی آمادگی کامل دارند ساحات تحت پوشش را به گونه جدی مراقب می‌کنند.»

سخن‌گوی وزارت داخله از شهروندان کشور خواست در صورتی که موارد مشکوکی را مشاهده می‌کنند به شماره‌های 100 و 119 پولیس و شماره 1001 ریاست امنیت ملی به تماس شوند.

او ضافه کرد که به فرماندهی‌های پولیس در تمام ولایت‌ها دستور داده شده است، افرادی که فیر هوایی و یا از پتاقی استفاده می‌کنند را دستگیر و به پنجه قانون بسپارند.

آقای رحیمی گفت که پولیس تا کنون حدود 150 جعبه پتاقی که از کشورهای پاکستان و ایران وارد شده بود را کشف و ظبط کرده است.

در همین حال وزارت دفاع ملی نیز از آمادگی‌‌ها برای تأمین امنیت روزهای عید اطمینان داد. روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع گفت که اردوی ملی برای تأمین امنیت شهروندان در روزهای عید، گشت‌های هوایی و زمینی خود را اجرا خواهند کرد: «قوای هوایی ما هم کاملا آماده است و گزمه‌های خود ر اجرا خواهد کرد. نیروهای اضافی دفاعی نیز برای تأمین امنیت ورزهای عید در مرکز و ولایات مؤظف شده‌اند. »

روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع

سخن‌گوی وزارت دفاع در واکشن به پیام عیدی رهبر طالبان که به جنگجویانش دستور داده بود در روزهای عید از غیرنظامیان حفاظت کنند، گفت که «مردم افغانستان بازی نمی‌خورند». «ما شاهد هستیم که در یک ماه گذشته حملاتی که در کابل صورت گرفت بیشترین قربانیان آن غیرنظامیان بودند. این به این معنی است که برای دشمنان افغانستان جان افراد ملکی ارزش ندارند.»