چشم‌انداز مذاکرات صلح؛ امیدواری در عین نگرانی و ابهام

هشتمین روز مذاکره میان هیأت امریکایی و طالبان؛ «روی نکات مهم پیشرفت صورت گرفت»

اطلاعات روز: گروه طالبان اعلام کرده است که در هفتمین روز دور نهم مذاکرات میان هیأت امریکایی و این گروه روی نکات مهمی پیشرفت صورت گرفته است.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویتی گفته است که هفتمین روز نشست این گروه در دور نهم تا ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۷ سنبله) با حضور زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان و رییس دفتر سیاسی این گروه در قطر پایان یافته است.

او افزوده است که در این نشست «روی نکات مهمی پیشرفت» صورت گرفته است؛ اما جزئیات بیشتری در این مورد ارایه نکرده است.

پیشتر اما بی‌بی‌سی فارسی به نقل از منابع خود گزارش کرده بود که متن توافق‌نامه بین امریکا و گروه طالبان ناوقت روز سه‌شنبه (۵ سنبله) نهایی شده و دو طرف در حال حاضر روی نسخه‌های سه‌گانه‌ی انگلیسی، فارسی دری و پشتو این توافق‌نامه کار می‌کنند.

از سویی هم سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تأکید کرده است که هشتمن روز دور نهم این مذاکره از ساعت ۱:۰۰ امروز دوباره از سر گرفته می‌شود.

دور نهم مذاکره میان گروه طالبان و هیأت امریکایی در دوحه، پایتخت قطر روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته (۳۱ اسد) آغاز شده بود. انتظار می‌رود که دو طرف در این دور از مذاکرات به توافق نهایی دست یابند.