هرات

دفع حملات گسترده‌ی طالبان در ولسوالی «اوبه»‌ی هرات؛ ۲۹ جنگ‌جوی آنان کشته شدند

اطلاعات روز – هرات: مقام‌های محلی در ولایت هرات تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی ضدحمله نیروهای امنیتی برای دفع حمله‌ی گروه طالبان در مرکز ولسوالی «اوبه»‌ی این ولایت، ۲۹ جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند.

یک منبع از مقام‌های محلی در ولسوالی اوبه به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالبان حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته (چهارشنبه، ۱۳ سنبله) در مرکز این ولسوالی حملات سهمگینی راه‌اندازی کرده بودند که با مقاومت «شدید» نیروهای دفاعی و امنیتی مواجه شدند.

به گفته‌ی این منبع، در جریان درگیری‌ها برای دفع این حمله‌ی طالبان، ۱۵ جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان نیز زخمی شده‌اند.

از سویی هم، منبع افزود که چهار نیروهای ارتش و یک پولیس ملی نیز در جریان این درگیری‌ها کشته و هفت سرباز دیگر نیروهای دولتی زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، این حمله‌ی طالبان ساعتی پس از حمله در نتیجه‌ی درگیری‌های زمینی و بمباردمان هواپیماهای بی‌سرنشین دفع می‌شود.

در همین حال فرماندهی پولیس هرات جان‌باختن یک نیروی پولیس و زخمی‌شدن چهار نیروی دیگر در این رویداد را به روزنامه اطلاعات روز تأیید کرد.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخن‌گوی این فرماندهی پولیس گفت که این حمله حوالی ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۱۳ سنبله) با تلفات سنگینی به گروه طالبان پایان یافته است. به گفته‌ی او، هم‌اکنون وضعیت در مرکز ولسوالی اوبه به حالت عادی برگشته است.

از سویی دیگر، عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه‌ی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالبان در جریان این حمله‌ی‌شان، داخل کلینیک صحی ولسوالی اوبه شده بوده و از آن به‌عنوان سپر دفاعی استفاده می‌کرده است.

گروه طالبان اما تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده است.

ولایت هرات در غرب کشور از ولایت‌های نسبتا امن می‌باشد که در این اواخر شماری از ولسوالی‌های این ولایت شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی و جنگ‌جویان طالبان بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *