دفع حمله‌ی طالبان به شهر فراه؛ 40 جنگ‌جوی طالب کشته شدند

اطلاعات روز: منابع امنیتی در ولایت فراه می‌گویند که حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان به شهر فراه از سوی نیروهای حمایت قاطع دفع شده و مرکز جلب‌وجذب ارتش ملی که صبح امروز (جمعه، 15 سنبله) به‌دست طالبان افتاده بود، دوباره تحت کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی درآمده است.

وزارت داخله‌ی کشور نیز گفته است که نیروهای ویژه‌ی پولیس وارد شهر فراه شده و عملیات تصفیوی را آغاز کرده‌اند.

محب‌الله محب، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فراه به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله‌ی طالبان حوالی ساعت 11:30 دقیقه‌ی پیش از ظهر امروز در پی حملات هوایی نیروهای حمایت قاطع دفع شده و جنگ‌جویان گروه طالبان به روستاهای ولسوالی‌های اناردره و پشت‌کوه این ولایت عقب‌نشینی کرده‌اند.

آقای محب گفت که در حال حاضر درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب در این دو ولسوالی جریان دارد.

او گفت که در جریان درگیری‌های امروز 40 جنگ‌جوی طالب به‌شمول مسئول استخبارات این گروه برای فراه، مولوی داوود، مولوی فاضل و مولوی نوراحمد از فرماندهان برجسته‌ی طالبان کشته و 20 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

وزارت داخله نیز کشته‌شدن مولوی نوراحمد را تأیید کرده و از او به عنوان معاون نام‌نهاد استخبارات طالبان برای فراه یاد کرده است.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس فراه افزود که در جریان درگیری‌ها تا کنون کشته شدن یک سرباز و زخمی‌شدن پنج سرباز دیگر تثبیت شده است.

به گفته‌ی او، والی فراه نیز لباس نظامی بر تن کرده و خط نخست نبرد با طالبان حضور دارد. سخن‌گوی پولیس فراه علاوه کرد که اوضاع امنیتی فراه رو به بهبود است.

در همین حال شاه‌محمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه نیز از تلفات سنگین طالبان در منطقه‌ی ریگی، حومه‌ی شهر فراه خبر می‌دهد.

آقای نعیمی به روزنامه اطلاعات روز گفت که در حال حاضر چرخبال‌ها و هواپیماهای جیت نیروهای حمایت قاطع در حال گشت زنی است و جنگ‌جویان گروه طالبان در حال عقب‌نشینی اند.

او افزود که در قسمت غرب شهر فراه نیز جنگ‌جویان طالب با نیروهای مردمی درگیر شدند که در آن ساحه نیز تلفاتی به جنگ‌جویان این گروه وارد شده است.

این در حالی است که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت 6:00 صبح امروز جمعه از چند استقامت بر شهر فراه حمله کردند.

به دنبال آن گروه طالبان ادعا کرده بود که در این حمله کمربند شهری مرکز فراه شکسته و مرکز جلب‌وجذب نیروهای امنیتی در فراه نیز به‌دست اعضای این گروه سقوط کرده است.

ولایت فراه در غرب کشور یکی از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید که گروه طالبان در بخش‌هایی آن حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.