حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در قندوز

وزارت داخله ادعای سقوط ولسوالی خان‌آباد قندوز به‌دست طالبان را رد کرد

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور ادعای مطرح شده از سوی گروه طالبان مبنی بر سقوط مرکز ولسوالی خان‌آباد ولایت قندوز به‌دست این گروه را رد کرده و آن‌را «بی‌اساس» خوانده است.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که در حال حاضر جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان به شدت ادامه دارد.

آقای رحیمی همچنان گفته است که جنگ‌جویان طالب دورتر از ساختمان ولسوالی در دو ساحه از سوی نیروهای امنیتی محاصره شده‌اند.

او افزوده است که در جریان درگیری‌ها به جنگ‌جویان طالب تلفات سنگین وارد شده، اما آمار مشخصی ارایه نکرده است. رحیمی در مورد تلفات نیروهای امنیتی نیز چیزی نگفته است.

در همین حال قول اردوی 217 پامیر اعلام کرده است که نیروهای کماندو و نیروهای ویژه‌ی ارتش ملی به ولسوالی خان‌آباد قندوز رسیده و کنترل بازار این ولسوالی را به‌دست گرفته‌اند.

این قول اردو در اعلامیه‌ای گفته است که در نتیجه‌ی حملات هوایی هواپیمای A29 در ولسوالی خان‌آباد بیش از 20 جنگ‌جوی طالب کشته و 17 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

این در حالی است که گروه طالبان ادعا کرده است که پنج پاسگاه نیروهای دولتی شب گذشته در ولسوالی خان‌آباد به‌دست این گروه سقوط کرده است.

این گروه به تازگی همچنان ادعا کرده است که مرکز ولسوالی خان‌آباد، فرماندهی پولیس و پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در مرکز این ولسوالی را تحت کنترل‌شان گرفته‌اند.

براساس ادعای طالبان، در جریان این حمله «ده‌ها» نیروی امنیتی کشته و زخمی شده‌اند.