کمیسیون شکایات انتخاباتی: انتخابات به‌صورت قابل‌قبول نظارت نخواهد شد

زمان صدور اعتبارنامه برای ناظران انتخاباتی تمدید شد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که مدت زمان صدور اعتبارنامه برای ناظران انتخاباتی و تأیید کارت‌های شناسایی برای ناظران را تمدید کرده است. قرار بود این روند به تاریخ 30 سنبله (روز گذشته) به پایان برسد.

کمیسیون انتخابات دلیل این تصمیم را مشکلات پیش آمده در سیستم و ناآشنایی نهادها در استفاده از آن عنوان کرده است. به گفته‌ی این کمیسیون، تقاضای «بیش از حد» نیز سبب شده تا مدت زمان صدور اعتبارنامه برای ناظران تمدید شود.

براساس معلومات کمیسیون انتخابات، روند صدور اعتبارنامه برای ناظران قرار است تا سوم میزان و تأییدی کارت‌های شناسایی ناظران تا چهارم میزان ادامه داشته باشد.

این کمیسیون در عین حال گفته است که بعد از میعاد تعیین شده، هیچ درخواستی مبنی بر صدور اعتبارنامه و تأیید کارت‌های شناسایی پذیرفته نخواهد شد.

از سویی هم کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که تا کنون در حدود 113 اعتبارنامه برای نهادهای ناظر، مشاهد و رسانه‌ها صادر کرده و همچنان به تعداد 105 هزار و 330 کارت ثبت سیستم شده است.

این کمیسیون همچنان افزوده است که از مجموع کارت‌های ثبت شده به تعداد 37 هزار و 222 کارت شناسایی از سوی کمیسیون انتخابات تأیید شده و روند تأییدی این کارت‌ها در مرکز و ولایات ادامه دارد.

انتخابات ریاست‌جمهوری قرار است تا پنج روز دیگر (ششم میزان) برگزار شود.