کمیسیون مستقل انتخابات

روند تطبیق فیصله‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی آغاز شد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات کشور روند تطبیق فیصله‌های کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی را امروز (پنج‌شنبه، 24 دلو) آغاز کرد.

علی افتخاری، از سخن‌گویان کمیسیون مستقل انتخابات به روزنامه اطلاعات روز گفت که این روند در ابتدا از کابل آغاز شده و پس از آن در دیگر ولایات نیز آغاز خواهد شد.

آقای افتخاری همچنان گفت که این روند شامل تصامیمی می‌شود که در مورد جریمه‌ی نقدی کارمندان کمیسیون انتخابات و ابطال آرا در برخی ولایات از سوی کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی اتخاذ شده است.

به گفته‌ی او، تفتیش و بازشماری آرا تا کنون آغاز نشده و ممکن است این روند فردا آغاز شود. محمدرضا فیاض، معاون سخن‌گوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی نیز می‌گوید که تا کنون پلانی که براساس آن کمیسیون مستقل انتخابات به تفتیش آرا بپردازد، با آنان شریک نشده است.

این در حالی است که کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی در شانزدهم دلو تصمیم‌هایش را در مورد شکایات استثنایی و استینافی اعلام کرد. این کمیسیون در مورد ابطال و اعتباردهی آرای جنجالی، معیارها و شرط‌هایی را وضع کرده است.

براساس این تصامیم بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ محل رأی‌دهی به تفتیش ویژه و بازشماری مجدد رفته است. این تصامیم عمدتا در مورد شکایات استثنایی اتخاذ شده که به گفته‌ی مسئولان کمیسیون بیش‌تر شکایت استینافی را نیز شامل می‌شود.