تیم «دولت‌ساز»: اگر کمیسیون آرای بدون بیومتریک را اعتبار بخشد، ما قبول داریم

اطلاعات روز: تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمداشرف غنی می‌گوید در صورتی که کمیسیون مستقل انتخابات به آرای بدون بارکُد بیومتریک اعتبار بدهد، این تیم نیز با آن موافق خواهد بود.

نجیب دانش، یکی از سخن‌گویان تیم «دولت‌ساز» امروز (چهارشنبه، 10 میزان) در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که این تیم هر فیصله‌ی را کمیسیون انتخابات کند، به آن احترام دارد.

آقا دانش در پاسخ به این پرسش که کمیسیون انتخابات حتا اگر به آرای بدون بیومتریک اعتبار دهد، تیم «دولت‌ساز» موافق آن است؟ گفت: «هرچه. هرچیزی را که کمیسیون تصمیم بگیرد؛ چون تصمیم نهایی را کمیسیون می‌گیرد.»

آقای دانش این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که کمیسیون مستقل انتخابات در چند روز اخیر بارها تأکید کرده است که تنها آرای بیومتریک‌شده نزد این کمیسیون اعتبار دارد.

با توجه به تأکید کمیسیون مستقل انتخابات به شمارش آرای بیومتریک‌شده، روز گذشته فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا که از حامیان تیم «دولت‌ساز» نیز است، در نشست عمومی این مجلس گفته بود که آرای بدون بیومتریک را با استفاده از زور سر کمیسیون انتخابات شمار می‌کند.

مسلمیار در یک ویدیوی کوتاه از او که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گفته است: «دوستان می‌گویند که رییس کمیسیون انتخابات گفته که آرای بدون بیومتریک شمار نمی‌شود، سر پدرش شمار می‌کنیم.»

این اظهارات رییس مجلس سنا با واکنش‌هایی مواجه شد و به دنبال این واکنش‌ها، آقای مسلمیار از حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات معذرت خواهی کرد.

در کنار کمیسیون مستقل انتخابات، شماری از تیم‌های انتخاباتی از جمله تیم «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، تیم «تدبیر و توسعه» به رهبری فرامرز تمنا، تیم «امنیت و عدالت» به رهبری رحمت‌الله نبیل و تیم «صلح و عدالت اسلامی» به رهبری گلبدین حکمتیار نیز به شمارش آرای بیومتریک شده تأکید کرده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شد. انتظار می‌رود که نتیجه‌ی ابتدایی این انتخابات به تاریخ بیست‌وهفتم میزان اعلام شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *