غنی برای «غم‌شریکی» با خانواده‌های قربانیان «جودره» به ننگرهار رفت

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی صبح امروز (یک‌شنبه، 28 میزان) در رأس یک هیأت دولتی به ولسوالی «هسکه مینه»ی ولایت ننگرهار رفته است.

ارگ ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌ای گفته است که آقای غنی برای غم‌شریکی با خانواده‌های قربانیان حمله‌ی روز جمعه گذشته در ولسوالی «هسکه مینه»، به این ولسوالی سفر کرده است.

انفجار در یک مسجد در منطقه‌ی «جودره»ی ولسوالی هسکه مینه حوالی ساعت 1:30 دقیقه‌ی روز جمعه گذشته (26 میزان) هنگام نماز جمعه رخ داد. منابع امنیتی در ننگرهار به روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که در نتیجه‌ی این انفجار سقف مسجد نیز فروریخته است.

دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار پیشتر اعلام کرده بود که در نتیجه‌ی این انفجار 62 غیرنظامی کشته و 36 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. کمیسیون مستقل حقوق بشر اما روز گذشته اعلام کرد که در این رویداد 62 نفر کشته و 60 نفر دیگر زخمی شده‌اند. باشندگان محل نیز به رسانه‌ها گفته‌اند که در این انفجار بیش از 70 غیرنظامی کشته و بیش از 30 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله با واکنش‌های متفاوت داخلی و خارجی مواجه شد. رهبران حکومت وحدت ملی، سازمان ملل متحد، سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)، سفارت امریکا در کابل، سازمان عفو بین‌الملل و… این حمله را محکوم کرده‌اند.