عبدالله: مردم به چیزی کم‌تر از شفافیت در انتخابات، قانع نیستند

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور در دیداری با نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا گفته است مردم افغانستان منتظر اعلان نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات هستند. آقای عبدالله تأکید کرده است که مردم به چیزی کمتر از شفافیت در روند انتخابات قانع نیستند.

در اعلامیه‌ی ریاست اجراییه آمده است که این دیدار شام روز گذشته (یک‌شنبه، 28 میزان) در قصر سپیدار انجام شده و آقای عبدالله خواستار ادامه‌ی همکاری‌های مشترک و استراتژیک میان کابل و واشنگتن شده است.

در اعلامیه به نقل از رییس اجرایی کشور آمده است: «مردم افغانستان انتخابات ریاست‌جمهوری را موفقانه پشت‌ سرگذاشتند و به رغم تهدیدهای طالبان برای دفاع از ارزش‌های مردم‌سالاری به پای صندوق‌های رأی رفتند و به نامزد مورد نظر خود رأی دادند. اکنون مردم افغانستان منتظر اعلان نتایج از سوی کمیسیون ‌مستقل انتخابات هستند و به چیزی کم‌تر از شفافیت قانع نیستند.»

در همین حال رییس مجلس نمایندگان امریکا نیز از برگزاری موفقانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان استقبال کرده و بر شفافیت روند برای اعتباربخشی به دموکراسی و مشروعیت حکومت برخاسته از انتخابات تأکید کرده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در تاریخ ششم میزان در سایه‌ی تهدیدات بلند امنیتی برگزار شد. انتظار می‌رفت که نتایج ابتدایی این انتخابات روز شنبه گذشته (27 میزان) اعلان شود، اما کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که به علت «مشکلات تخنیکی و بیش‌تر به‌منظور تأمین شفافیت» اعلام نتایج را به تأخیر انداخته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *