خلیل‌زاد با رییس‌جمهور اشرف غنی دیدار کرد

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان پس از سفر به بلجیم و روسیه، روز گذشته (شنبه، 4 عقرب) به کابل آمده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری به روزنامه اطلاعات روز گفت که آقای خلیل‌زاد پس از ورود به کابل، با رییس‌جمهور اشرف غنی نیز دیدار کرده است.

آقای صدیقی افزود که جزئیات دیدار دو طرف را در یک نشست خبری با رسانه‌ها شریک می‌کند.

همزمان با این، سید حامد گیلانی، رهبر حزب محاذ ملی نیز در یک پیام تویتری گفته است که با زلمی خلیل‌زاد در مورد روند صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده است.

گفتنی است که خلیل‌زاد حدود یک هفته پیش دور تازه‌ای از سفرهایش را در مورد صلح افغانستان در حالی آغاز کرد که او در دست‌کم نُه دور مذاکره با گروه طالبان که از سوی رییس‌جمهور دونالد ترمپ متوقف شد، به امضای یک توافقنامه نزدیک شده بود.

رییس‌جمهور ترمپ دلیل توقف این مذاکرات را کشته‌شدن دوازده نفر از جمله یک سرباز امریکایی در یک حمله‌ی طالبان در کابل، اعلام کرده بود.

اکنون اما تلاش‌های جهانی برای از سرگیری مذاکرات امریکا و گروه طالبان آغاز شده است، اما معلوم نیست که این مذاکرات چه وقت از سر گرفته خواهد شد.

اخیرا نمایندگان روسیه، چین، امریکا و پاکستان در مسکو با هم دیدار و به توافق رسیده‌اند که مذاکرات امریکا و طالبان باید هر چه زودتر از سر گرفته شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *