راکت‌پراکنی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولایت کنر

سه زن در نتیجه‌ی راکت‌پراکنی نظامیان پاکستانی در کنر کشته شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت کنر می‌گویند که در نتیجه‌ی راک‌پراکنی‌های نظامیان پاکستانی در ولسوالی ناری این ولایت سه زن کشته و چهار غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

عبدالغنی مصمم، سخن‌گوی والی کنر به روزنامه اطلاعات روز گفت نظامیان پاکستانی روز گذشته (یک‌شنبه، 5 عقرب) در خط صفری مرز میان دو کشور دست به «تحرکات غیرقانونی» زده و هنگامی که می‌خواستند تأسیسات ایجاد کنند، باشندگان محل و نیروهای امنیتی افغان مانع آنها شدند.

آقای مصصم گفت که حوالی ساعت 1:00 بعد از ظهر روز گذشته درگیری میان دو طرف [نظامیان پاکستانی و نیروهای امنیتی و دفاعی افغان] آغاز و نزدیک به دو ساعت ادامه یافت. از سویی هم مقام‌های امنیتی در کنر می‌گویند که درگیری میان نظامیان پاکستانی و نیروهای امنیتی و دفاعی افغان صبح امروز دوشنبه از سر گرفته شده است. تا کنون جزئیات بیشتر از درگیری‌های تازه در دسترس نیست.

مصمم گفت که در جریان درگیری، نظامیان پاکستانی خانه‌های مسکونی در ولسوالی ناری را هدف قرار دادند که در نتیجه سه زن کشته و چهار غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. در میان زخمیان یک زن و یک کودک نیز شامل‌اند که برای درمان به شفاخانه حوزوی شهر اسعدآباد، مرکز ولایت کنر منتقل شده‌اند.

در همین حال عبدالستار میرزکوال، والی کنر راکت‌پراکنی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان را محکوم کرده و آن‌را عمل خلاف اصول جهانی و همسایه‌داری خوب خوانده است.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی کنر به نقل از میرزکوالی آمده است که دفاع از خاک و مردم افغانستان حق و وظیفه‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

حملات راکتی پاکستان از چند سال به این سو بر برخی مناطق مرزی افغانستان با آن کشور ادامه دارد.

دولت افغانستان در ماه سنبله سال جاری از پاکستان به دلیل راکت‌پراکنی‌های نظامیان آن کشور به ولسوالی‌های مرزی افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده بود.

عادله راز، نماینده‌ی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در متن شکایت‌نامه‌ای که به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده شده، خواستار اقدامات لازم این شورا در راستای جلوگیری از راکت‌پراکنی‌های پاکستان به خاک افغانستان شده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *