GMIC

صدیقی: نمایندگان حکومت افغانستان در نشست بیجینگ شرکت می‌کنند

اطلاعات روز: صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که هیأتی از افغانستان به‌شمول نمایندگان حکومت و شماری از چهره‌های سیاسی در نشست بین‌الافغانی صلح در بیجینگ، پایتخت چین شرکت می‌کند.

آقای صدیقی به روزنامه اطلاعات روز همچنان گفت که فهرست این هیأت تا کنون مشخص نشده است و کار روی تشکیل آن جریان دارد.

صدیقی روز گذشته (یک‌شنبه، 5 عقرب) نیز در یک نشست خبری گفته بود که نشست بیجینگ ادامه‌ی نشست‌های قطر و مسکو است و حکومت افغانستان با برگزاری آن موافقت کرده است. او همچنان گفته بود که این نشست مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم نیست، بلکه در آن تنها دیدگاه‌ها در مورد صلح افغانستان مطرح می‌شود.

آقای صدیقی در بخشی از صحبت‌هایش افزوده بود که تا کنون فهرست افرادی که به نمایندگی از دولت افغانستان در آن شرکت می‌کنند، نهایی نشده و کار روی آن جریان دارد.

نشست بیجنیگ قرار بود اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود، اما برگزاری این نشست برای مدت نامعلوم به تعویق افتاد. هنوز مشخص نیست که این نشست چه وقت برگزار می‌شود.

از سویی هم پیشتر گزارش شده بود که یک هیأت از گروه طالبان برای شرکت در نشست بیجینگ به چین رفته است. سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر خبر سفر هیأت این گروه به چین را رد کرده است.

این گروه پیشتر گفته بود که یک هیأت از این گروه به سرپرستی ملا برادر آخند برای شرکت در نشست بیجینگ دعوت شده است. سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته بود که شرکت‌کنندگان این نشست به‌گونه‌ی شخصی شرکت و دیدگاه‌های شخصی‌شان را در پیوند به حل معضل افغانستان مطرح می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *